Tip die ons geholpen heeft!!

Lieve ouders!

Wie weet heeft er iemand baat bij!

Rosanne (bijna 5 weekjes oud)
- eerste 2 weken een heerlijke ontspannen baby! (maar wel hongerig)
- Dan slaapt ze s'nachts en s'morgens heel goed maar in de namiddag en avond huilen, huilen en nog eens huilen!
- In het begin liet ze zich nog goed troosten door te wiebelen of te lopen ook dit werd steeds moeilijker!

* Bijna van overtuigd dat het geen krampjes waren.
* Teveel prikkels of misschien wel te weinig (13 dagen later dan uitg. geboren ze is al heel wijs)
* hongerig (geb. gewicht 4340 gr) of krijgt ze juist teveel binnen?

Onder ander topic schreef iemand over Ria Blom!
kleine verandering in het vaker in het wiegje leggen grote verandering bij ons meisje! (Ze is nu pas echt tevreden)
Boek 20 euro gelijk besteld. heel veel tips over rust en regelmaat o.a.
En echt ik zit voor het eerst (toch 2de kindje)  helemaal op een roze wolk! Ik kan nu genieten!!

Wie herkent dit?
Suc-6 allemaal en misschien helpt het ook bij jullie, Sabine

je zou het zo over mijn kleine meid kunnen hebben.
ik herken er alles in!!
noa is 10 dagen langer blijven zitten en al die dingen die jij beschrijft heeft zij ook of dat vraag ik mij ook af.
ik heb haar nu boven in haar eigen kamertje maar dat is nog steeds een ramp.
maar goed ze moet er ook aan wennen natuurlijk.
cb is vanmiddag weer langs geweest en die hebben haar met een hydrofiele luier haar armpjes in gepakt zodat ze niet zoveel met haar armpjes beweegt als ze wakker is.
noa kan heel erg moeilijk in slaap komen en huilt ook wel zo ook na het voeden.
ben er erg onzeker van geworden en hoop dat ze nu wat meer rust krijgt en lekker wil slapen.
ik ben weer op mijn eerste voeding over gestapt van friso ik gebruikte een paar dagen die voor hongerige baby's maar daar werd ze alleen maar hongeriger van.
en ze spuugde er ook veel bij.
en ze vond het volgens mij gewoon ook niet lekker.
ze doet het nou al veel beter op deze voeding en ik hoop dat het zo mag blijven.
noa woog 4160 gram bij de geboorte dus ook een flinke baby.
maar dat boek heeft jou goed geholpen??

groet annelies moeder van noa 3 weken

Hoi,

Mijn dochter (inmiddels bijna 4) heeft ook erg veel gehuild, dit begon precies toen ze 2,5 week oud was...
Wist mij geen raad.
Heb toen ook het boek van Ria Blom gekocht, ook volgens de rust en regelmaat gedaan. Dit hielp haar wel iets en ook ingebakerd, maar volgens mij had ze ook last van Reflux (dat de voeding omhoog komt en ze dus last van zuur in haar slokdarm heeft gehad en dat brandt natuurlijk en doet zeer...) dus alles schuin gedaan, paar handdoeken onder het matras en niet plat in de box na de voeding een beetje rechtop houden etc.. ook de kinderwagen wat schuin gemaakt met handdoeken, en voeding ingedikt met johannesbroodpitmeel. Dit hielp ook.
Nu doe ik dat ook met mijn zoontje 7,5 week oud, uit voorzorg want van dat gehuil word je echt gek!
Ik heb nu ook alles schuin en na de voeding heb ik hem nog even bij mij of leg hem in de box totdat hij begint te jengellen (dan wordt hij dus moe) en dan leg ik hem in zijn bed. Hij ligt dan altijd nog een tijdje te huilen soms 5 soms 10 of 15 minuten en dan valt hij pas in slaap.
Tussendoor wordt hij nog wel eens huilend wakker, maar dan laat ik hem gewoon even huilen, als het echt te lang duurt dan ga ik even kijken of hij misschien een schone broek moet. Zo ja dan geef ik die en leg hem weer terug, hij huilt dan weer hoor, maar daarna valt hij toch weer in slaap.
Ik heb nog 2 kinderen dus hij moet soms gewoon op zijn "beurt" wachten en tijdens het eten ligt hij in zijn bed, als hij dan huilt dan is dat maar even zo..
Ik moet ook zorgen dat de andere twee gewoon kunnen eten en ik ook..
Heb geen zin om de hele dag met de kleine op de arm door het huis te lopen, volgens mij is dit voor zo'n kleintje ook niet goed, ze hebben hun rust nodig en sommige kinderen huilen zichzelf in slaap. Het is soms wel moeilijk hoor, maar ik denk zelf dat dat echt het beste is...

Succes allemaal,
Groetjes Kirsten mv Tyrone 7,5jr, Meadow bijna 4 en Russel 7,5 week

hoi hoi,

Ik heb het boek ook gelezen en dit keer hebben we onze kleine meid ook als worst ingebakerd.. en ja ze werd er rustig van!! super lekker.. het gelijk door slapen nee jammer genoeg niet!
Toen kwam de nacht van de prikjes.. (na prikjes mag je niet inbakeren..) en rara mevr sliep rustig! de nacht erna wilde ze niet in d'r worst pakje dus wij het niet gedaan en rara.. ze sliep opeens 6u achter elkaar!!!!! en zins die nacht slaapt ze zonder en slaapt ze door.. JOEPPIEEEEEEEEE JOEPPIEEEE

KRAMPJES.. niet meer gaan voeden want dan worden ze erger.. ik kan geen cola drinken want dan heeft ze ze nog erger! en krampjes gaan over.. onze kleine meid heeft nu dat ze elke avond vanaf uurtje of 8 totdat we gaan slapen huilt... d'r huil uren..
broer ligt in bed en zij denkt.. kaasje nu is het mijn tijd.. hihi

succes met het boek! en ik vond/vind het geweldig..

liefs Annemieke

Ik heb ook nog een tip.

Hebben jullie al eens van de puckababy (bakerzak) gehoord? Dit is een slaapzak maar dan met de armpjes erin en het sluit als een coconnnetje om hun heen. Alsof ze nog in de baarmoeder zitten. Dit is net zo iets dan inbakeren maar dan wat minder strak en dus makkelijker weer af te bouwen.

We hebben hem bij onze zoon ook gehad en vond het geweldig. Nu Evy 4 weken is begon ze ook de maaien met haar armpjes. heb er gelijk een besteld en nu slaapt ze weer rustig.

Even kijken op puckababy.nl

Hoi!
" Ria Blommen" in combinatie met de puckababy werkt bij ons prima! Ben zelfs al toe aan een grotere maat! (heb een erg grote baby, die met nu bijna 7 weken al in kleertjes maat 62 moet, omdat de rest hem te klein is...).
De puckababy is een aanrader als je niet direct echt wilt gaan inbakeren, ze liggen dan in een soort slaapzak zonder mouwen, waar je ook de armpjes in stopt. Zoals al werd gezegd, kijk eens op de website, daar staat goed omschreven hoe het werkt.
Verder absoluut vasthouden aan rust en regelmaat (vooral het bij de eerste signalen van vermoeidheid in eigen bedje leggen is bij ons erg belangrijk. als hij te moe is, gaat het slapen direct een stuk slechter).
Groetjes!

Hallo allemaal

sinds lange tijd eindelijk weer even terug op het forum.

Ook ik herken het verhaal met onze Mika.
Zelf had ik ook aan inbakeren gedacht maar kan je dat doen zonder overleg met het CB of huisarts?
Want in haar eigen bedje wil ze al helemaal niet liggen.

Bedankt voor de tip ga het boek denk ik ook maar eens aanschaffen.

Groetjes Connie (Mika 7 weken)

Terug
Bovenaan