Tip: Eenhoornwortel

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Dit slik ik sinds gister in combinatie met teunisbloemolie. Monnikspeper is ook een goed middel, maar niet geschikt bij een kinderwens. Nu maar hopen dat mijn menstruatie snel wil komen (of niet natuurlijk....hihi) en dat ie wat minder lang wordt....

Hierbij wat info over de Eenhoornwortel:

Eenhoornwortel
Chamaelirium luteum

Toepassingen:
 Reguleert hormonale functies
 Bevordert regelmatige menstruatie
 Tonicum voor eierstokken en baarmoeder
 Bij onvruchtbaarheid
 Verhoogt het libido bij man en vrouw
 Bij vroegtijdige overgang (ook na verwijdering baarmoeder of langdurig pilgebruik)
 Bij impotentie

Bevordert regelmatige menstruatie

Eenhoornwortel geniet een uitstekende reputatie als tonicum voor de voortplantingsorganen. De hormoonachtige saponinen in de wortels van het kruid hebben een stabiliserend effect op de geslachtshormonen. Daardoor helpen ze bij stoornissen van de geslachtsorganen, een onregelmatige menstruatie en het Premenstrueel Syndroom (PMS).

Hormonen onder controle
Eenhoornwortel wordt ook gebruikt om de vruchtbaarheid te verhogen. Het bevordert de follikelontwikkeling in de eierstokken, de eisprong en de cyclus van de eierstokken. Ook heeft het kruid een gunstige uitwerking op impotentie bij mannen.

Werkzaam plantendeel:
Wortel van de Chamaelirium luteum.

Verkrijgbaar als:
Capsule
TinctuurV

Hey Meike,

Als ik het zo lees werkt dat wel goed zeg, kan je dat gewoon bij de drogidterij halen.

Ik zit op mijn NOD te wachten die is donderdag, heb wel gevoelige borsten.  Ik ga er maar vanuit dat ik volgende maand dit ook maar eens ga proberen.

Daantje

Hoi Daantje,

Ik heb ze bij de Gezondheids Winkel gehaald, net zoiets als de tuinen. Ik wacht nog steeds op de ! Ik zit nu op dag 43 en nog steeds niets...... had me voorgenomen niet meer op het forum te komen voordat ik ongi zou zijn, maar kan het toch niet laten.... ik hoop voor je dat het raak is! En anders is dit inderdaad een goeie tip!

Succes!

Liefs Meike

Terug
Bovenaan