tip gladheid!

Kom ik alweer met een onderwerp... Maargoed, mijn moeder heeft gisteren de oprit bij ons met zou gestrooid. Echt zo fijn, nu kan ik zonder glijden naar de straatkant. Wel zo prettig! Bij veel gemeenten zijn bakken met zout te vinden langs de weg. Daar kan je een emmertje uithalen en strooien maar. Fijn voor jou, maar ook voor de VK mogelijk als je gaat bevallen ;)

Je kan bij de bouwmarkt of tuincentra ook zakken stooizout halen, heel goedkoop. Wij hebben gewoon een paar kilootjes keukenzout ingeslagen. Bij ons is gelukkig alle gladheid en sneeuw weg, het is zelfs niet echt koud meer.

Hier is idd ook alles weg... vond de sneeuw niet zo erg maar later dat opvriezen wel. wij hebben gelukkig een oprit wat betekend dat ik zo de auto in kan en bij het huis is het snel gaan dooien door de warmte van binnen. Maar op straat was het idd erg glad. vervelend hoor ben blij dat het vandaag geregend heeft en alle straten weer sneeuw en ijsvrij zijn hier!

Groningen, heb nog een week aan half gesmolten ijzel, ijs en sneeuw op de stoep liggen, wat nog niet in het riool weg loopt. Het zal vannacht denk ik weer opvriezen. Misschien wil manlief nog wat scheppen en vegen, maar na een dag werken is die daarvoor niet echt te motiveren. Ik zoek nog een lieve buurman die dat doet, hihi

Wij hebben ook altijd strooizout, dit keer gekocht bij praxis, 25kilo (lijkt veel) voor 12euro, is super zout, ook nieuwe sneeuw houd ie goed weg (tenzij het echt een pak is natuurlijk!)
Keukenzout ed doet dat niet zo goed, is toch ander spul!
En met de sneeuw die weer gaat komen, goede tip AL.
Allemaal een goede bevalling zonder glijpartijen toegewenst!
Liefs MJ

Terug
Bovenaan