Tip; goed boek over bevallen!!

Hoi,

Ik was gisteren bij de verloskundige van het ziekenhuis omdat mijn gyneacoloog op vakantie is.
Nu ben ik inmiddels 25 weken zwanger en langzaam maar zeker ga ik me steeds meer bezig houden met de bevalling. Laten we één ding voorop stellen; ik zie er absoluut niet tegenop, maar ja, het is wel de eerste keer, dus wat kun je eigenlijk verwachten? De verloskundige kwam toen met een tip voor een boek; "Veilig bevallen" van Beatrijs Smulders. Ik heb het meteen gistermiddag besteld en toen het er vanavond was ben ik er meteen in begonnen. Ik moet zeggen; echt een aanrader. Lekker nuchter geschreven, recht door zee. Veel praktische voorbeelden. Echt prettig en leerzaam. En niet allemaal van die horrorverhalen die je vaak op internet leest.Ik heb in de afgelopen drie uur al bijna 1/3e van het boek uitgelezen.

Daarom wil ik het ook even met jullie delen; 'veilig bevallen' van Beatrijs Smulders.

GR. Louise
 
Ik heb het boek ook gehad en deel je mening. Er is een hele serie van overigens. Ook: "veilig zwanger" en "veilig de kraamtijd door". Dat laatste is nog relatief nieuw, dat kwam pas uit na mijn laatste kind (3e).
 
Hi Louise,

Nog een aanrader is Duik in je weeën van Carita Salomé. Deze kreeg ik aanbevolen van zowel de haptonoom als de verloskundige. Het geeft op een heel beeldende manier een goede uitleg over wat er met je lichaam gebeurt, en technieken die je kunt gebruiken.

Ik heb diverse van haar technieken toegepast en heb een superbevalling gehad! Ik heb geen pijnbestrijding, knip of wat dan ook nodig gehad. Binnen 6 uur is mijn zoontje gezond en wel geboren!
 
Terug
Bovenaan