Tip: maandverband bij verlies vruchtwater

Effe een tip voor als je ver in je zwangerschap bent. je moet eigenlijk een plastic hoes om je matras doen voor als de vliezen breken. Nu weet iedereen met een dikke buik dat de laatste weken het slapen wel eens een probleem kan zijn. Laat staan als je op zon zewterig matje ligt wat misschien ook nog wel kraakt.

Doe gewoon een maandverband in of een inlegluier. Het schijnt dat je nooit al je vruchtwater ineens verliest en dat je er echt wel wakker van wordt, Zorg dan dat je op kunt staan en het ergens in op kunt vangen. Misschien helpt het om de laatste weken lekker te kunnen slapen!
 
Dat dacht ik dus eerst ook: misschien moet een maandverband genoeg zijn. Echter, nu de datum steeds dichterbij komt en het hoofdje van mijn kindje nog steeds niet helemaal is ingedaald (en nog niet "vast" ligt), moet ik van mijn vk zsm gaan liggen als mijn vliezen breken. Dan heb ik geen tijd meer om snel mijn bed op te maken met een zeiltje en loop ik het risico dat ik het matras voorgoed verpest. Mochten mijn vliezen 's nachts breken, dan ben ik ook niet zo snel mijn bed uit, want die staat (vrij) hoog op die kratten. Mijn ervaring met hevige ongesteldheid (ik weet, niet hetzelfde als vruchtwater), weet ik dat alleen een maandverband 's nachts voor mij niet voldoende was.
Ik heb nu een aantal tips, die eerder op het forum stonden, opgevolgd en die werken prima.
Zo heb ik het plakkerige van een zeiltje onder mijn onderlaken weten te beperken, door het dubbel te vouwen zodat het alleen ter hoogte van mijn middel (tot ong. knie) ligt en er een badlaken overheen gelegd.
 
nou ik moet je toch teleurstellen hoor, bij mij braken ook ineens de vliezen en het was echt een ontzettende puinhoop hoor, wat een water!!!! ik had echt het idee dat ik al mijn vruchtwater kwijt was, en bij de bevalling bleek ook inderdaad dat het grootste deel al weg was, dus euhhhhhh ik zou de boel maar goed bedekken, want het blijft ook lekker hoor, telkens als je beweeegt of de baby iets verschuifd, komt er weer een plons water.

gr sandra
 
Hoi hoi,

Nou, ook ik verloor bijna al m'n vruchtwater tegelijk toen m'n vliezen braken. Wat een stortvloed! Ik zat gewoon op de bank en alles was doorweekt (de bank, m'n kleren). Tot het moment dat de weeen en dus de bevalling echt begon heb ik wel met 3 grote kraamverbanden tussen m'n benen gezeten. Het bleef maar lopen. Zo zie je maar, je weet nooit hoe het gaat lopen ....

Groetjes,
Jacqueline
 
En ook ik verloor tot 2 keer toe enorme hoeveelheden water. En dan begin je met een maandvrbandje niet veel. En het komt echt gewoon in eens. Je hebt niet zo iets van; oh nu kan m'n vruchtwater wel eens gaan breken. Maar je weet niet hoe het gaat lopen, het kan vast ook heel langzaam gaan. Of het begint helemaal niet met het verliezen van vruchtwater. Succes in ieder geval!!
 
Hallo,
Ik heb bij de Hema een waterdichte-matrasbeschermer. Ik vond zelf ook niet te doen met dat plastic zeiltje van mijn kraampakket.
Die van de Hema kan je later eventueel ook gebruiken als je kind 's nachts zindelijk moet worden.
Julia
 
Terug
Bovenaan