tip om makkelijk snot te verwijderen..

Hallo mama's
 
Weten jullie een tip om het snot en dan met name de harde korsten onder de neus te verwijderen?
Elke keer als mijn zoon verkouden is, is dit een ramp.
Het is zowaar een gevecht om de neus te poetsen.
Vooral als hij 's morgens uit zn bed komt en het zit goed aangekoekt.
Weet jij voor mij de goude tip om het voor hem en mij wat makkelijker te maken?????


 Alvast bedankt                 Groetjes Chantal
 
hoi,
je hebt van die pompjes om het snot eruit te zuigen (neusjesreiniger). je kan ze in ieder geval kopen bij de apotheek en misschien ook bij de drogist. maar of het echt makkeijker wordt....als ik het namelijk gebruik bij mijn zoontje dan heb ik ruzie met hem, maar ik denk dan maar dat ik hem alleen zo kan helpen om het eruit te krijgen. verder gebruik ik ook wel babybalsem. dat smeer je op het borstje, helpt de luchtwegen vrijmaken.en daarnaast kun je ook nog een neusspray gebruiken met zoutoplossing. die gebruik ik al vrij snel als er een verkoudheid zit aan te komen, want dat werkt echt goed. en dan heb ik ook nog een receptje van oma: een doorgesneden ui bij het bedje.
en voor die harde korstjes...het enige dat ik kan bedenken is afdoen met een nat doekje zodat het wat weeker wordt!?
ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!
groetjes
 
Hallo,

Ik haal bij mijn zoon de korstjes weg met een nat wattenstokje.
Er zijn speciale babystokjes te koop die niet helemaal in het neusgat kunnen.
Het beste werkt het als je het stokje een beetje ronddraait, wel zachtjes natuurlijk!
Mijn zoon is trouwens nu op een leeftijd gekomen dat hij ze zelf soms uit haalt.

Groetjes 1976
 
Hier maak ik het neusje altijd schoon met een warm hydrofiel washandje of luierdoek. Door de warmte laat het makkelijk los. Daarna wat vettige zalf er op dan hecht het wat minder goed.

succes
 

Op dit moment is ons zoontje van ruim 3 maanden een beetje verkouden. Vooral sochtends wordt hij wakker met een hele volle neus. Babytjes "reutelen" dan zo verschrikkelijk. Ze zitten  dan zo vol dat het drinken uit de fles ook niet lekker gaat.  
Ik ben wel een fan van het neuspompje. Het even  niet leuk voor je kleintje maar het geeft  wel lucht. Echt een lekker klusje is het niet, maar ja.  Gelukkig vergeten babytjes snel...
Deze pomjes zijn zelf  te koop in de supermarkt van  bijvoorbeeld  Diflax en etos en de DA hebben  ze ook van eigen merk.  

Het werkt erg eenvoudig. Ene neusgaatje dichthouden, pompje ingeknepen in het ander neusgaatje, pompje rustig loslaten (ballonnetje) en je haalt er een hoop narigheid mee uit. Eventueel herhalen.  

Succes!

Mariska
 
 
Hoi,

Wat wij vaak doen als de snottebellen zich aandienen (en wat hier ook werkt) is eerst onder het neusje schoonmaken in bad of met een warm, vochtig  washandje. En als het droog is een beetje vaseline onder de neus.
Zeker na een nacht scheelt dit enorm! Er zit wel snot natuurlijk, maar je veegt het veel makkelijker weg.

Groetjes,
Marije
 
Hallo,

Ik controleer ook regelmatig Daan zijn neusje en als en inderdaad snotje sin de weg zitten haal ik ze ook met een pompje eruit. Daan vind dit ook helemaal niet leuk, maar nu doe ik het als hij de fles krijgt en onder het drinken maakt het hem niks uit.
Deze pompjes zijn trouwens bij de hema een stuk goedkoper als bij de DA.

Groetjes Saskia
 
Wat ook een goede hulp is, is een beetje vaseline onder zijn neusje smeren. Dat doe ik altijd als hij verkouden is tegen het ruw worden van de huis door het vele afvegen van de neus. Maar door de vaseline krijg je ook de aangekoekte troep er makkelijker af.
 
Terug
Bovenaan