Tip over Johannesbroodpitmeel

Even een keer geen vraag maar een tip! Ik heb al 47492472 berichten op dit forum gezet omdat we al 4.5 aan het vechten zijn met de flesjes van onze dochter. Ze heeft last van verborgen reflux en gebruiken daarvoor johannesbroodpitmeel. De ene speen is de klein, de andere te groot, dan is de melk te dik, dan is het te dun.. we konden de goede oplossing maar niet vinden. Totdat we dit artikel online tegenkwamen<br /><br /><br />:https://www.aafkewoudstra.nl/johannesbroodpitmeel-kruidvat-vs-nutrilon/<br /><br /><br />Ik ben naar de winkel geraced & heb de johannesbroodpitmeel van kruidvat merk gehaald (we hadden hiervoor Nutriton van Nutrilon) en wauw.. wat een verademing! Het is zo’n verschil. Ze drinkt rustig binnen 15 tot 20min haar flesje leeg, is relaxt tijdens het drinken, we hoeven niet van speen te wisselen (voorheen dronk ze het eerste deel met een S & tweede deel met de M van Difrax omdat de melk te dik was geworden). Echt, ik wou dat ik dit artikel eerder had gelezen!Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel tevreden zijn over de Nutriton en dat is fijn! Maar voor de mensen die mijn verhaal herkennen, race naar de kruidvat!<br /><br />Ik ben echt super blij!<br /><br />Ps. Ik heb voordat ik dit aan mijn dochter gaf eerst een flesje gemaakt met de voeding & de Johannesbroodpitmeel van kruidvat en een ander flesje met de voeding & de johannesbroodpitmeel van Nutriton en zelf even geproefd. En ik vond die met het kruidvatmerk johannesbroodpitmeel ook echt veel fijner wegdrinken. Het was gewoon een “gladde” melk en ik vond de voeding met de Nutriton johannesbroodpitmeel een beetje luchtig, alsof je een milkshake drinkt.<br /><br /><br />

Fijn dat het goed werkt!
En lief om het te delen :)
Bij ons hielp destijds de pure versie van H&B, maar een mespuntje per fles. Kwam vooral omdat er bij Kruidvatmerk een vorm van suiker was toegevoegd en dat wilden we niet. Met Nutrilon hebben we geen ervaring.
Hopelijk kan je kindje het straks af zonder.

Wij geven sinds 1,5 week ook de jhb van Kruidvat, en zijn er ook héél tevreden over. Ons meisje heeft geen last meer van melk uit spugen, en drinkt ook veel sneller en beter haar flesje leeg als met "normale" melk. Eerder liet ze haar flesje nog wel eens staan, nu denk ik wel eens dat ze teveel binnen krijgt haha. Fijn om ook jou reactie te lezen!

Gebruiker10226080 dankjewel voor je berichtje! Hoop inderdaad ook dat ze snel zonder kan
Lisanne klw dankjewel voor je reactie & goed om te horen dat jullie ook zo tevreden zijn. Mag ik vragen hoe oud jullie kindje is welke fles & speen je gebruikt, hoeveel jbp jullie erin doen, hoe je de fles precies aanmaakt en hoelang ze over de fles doet? ? haha sorry hoor, heel vragenvuur

hier vandaag toch weer 2 keer 70cc laten staan helaas ..

Haha, no problem! Als je elkaar een beetje kan helpen...

Ons meisje is vandaag 7 weken. Ze krijgt een flesje van 90cc water met 3 schepjes jhb-meel. (dus volledige fles van jhb-meel)
We gebruiken de smalle fles van Dr Browns met speentje nr. 2. We warmen flesje op met flesverwarmer totdat de melk tussen de 30° en 35° is. Ze doet hier ongeveer 15 tot 20 min. over

Terug
Bovenaan