Tip tegen beenkramp

Er zijn er waarschijnlijk al een aantal die hier last van hebben. Oorzaak hiervan is dat je bloed wat stroperige wordt en doorbloeding wordt trager. Benen omhoog leggen kan helpen, bloed blijft dan niet in je benen ' staan' maar het is nou niet echt goed voor de doorbloeding van je benen.
Wat wel helpt (ik heb dit destijds van mijn fysiotherapeut geleerd) is als je in bed ligt je benen om de beurt in de lucht te houden en cirkeltjes met je voet te draaiel, 20 keer de ene kant op 20 keer de andere kant. Je doorbloeding van je benen wordt dan wat beter en de kans op kramp wordt echt een stuk kleiner. Ik had de nachten dat ik dat trouw deed helemaal geen last van kramp.Nu net de eerste nacht met kuitkrampen gehad en vannacht ga ik er weer aan.

Goede tip...ik ga het ook eens uitproberen. Ben ook nogal eens de klos. Heeft je fysio ook een tip tegen kramp in je voet? Dat komt hier op het moment nog vaker voor helaas...

Ik denk dat het zelfde daar ook wel tegen zal helpen. Het gaat er gewoon om dat je doorbloeding op dat moment niet goed is in je benen en je teveel afvalstoffen opbauwt. Daardoor krijg je dus kramp. Het advies is alweer van 4 jaar geleden. Ik heb dus niet echt contact meer met die therapeut, maar ze was echt een kei.

Hier tip van januarie forum.... magnesiumpoeder schijnt te helpen tegen spierkrampen... en inderdaad de "lange vliegtuig"-oefeningen.... dat rondjes draaien krijg je ook tijdens lange vluchten......

veel melk en yoghurt enz zou toch ook helpen??

keb van iemand gehoord dat je vooral kramp krijgt omdat je calcium te kort hebt.. dus veel calciumrijke producten eten!

calcium tabletten mag je niet zonder overleg slikke trouwes.. want daar zat wel iets van n risico aan.. ma wat precies weet k nie..

lekker wazig verhaal he? ma voor mij helpt t! k dronk nooooit melk.. en nu elke dag een bakje yoghurt en een glas melk.. en geen last meer gehad van kramp..

liefs!

Hi,

Of het waar is, weet ik niet, maar ik heb deze tip van de yoga:
Leg een stuk sunlight zeep onder in je bed, bij je voeten. Kramp is een zuur, de zeep is een base (- en +) en dan gaat de energie van - naar + en trekt de kramp weg.
Gelukkig heb ik het zelf nooit hoeven proberen, maar wie weet. Het is zeer onschuldig, zo'n zeep. Die kun je gewoon bij het kruidvat kopen.

Gr. Tamara
februari mama

Ik heb niet alleen last van onrustige benen maar ook van slaap handen. Dit is echt heel irritant.
Drink mijn hele leven al veel melk:) dus daar kan het niet aan liggen
heeft iemand daar nog tips voor???
eerst hielpen bij mij de homopathische pilletjes van dr vogel aesculaforce nog maar ook dit helpt niet meer.
Ik ben nu 27 weken zwanger

gr corinne

Terug
Bovenaan