tip tegen maagzuur

ik heb zelf af en toe last van maagzuur en ging rennie's halen, toen zei die vrouw bij de kruidvat dat ze bezig is met een opleiding waar ze adviezeren om foliumzuur door te slikken/weer te gaan slikken dat dat erg helpt tegen maagzuur. dus misschien te proberen voor degene die er enorm last van hebben.

Ik kan nergens terug vinden dat foliumzuur helpt tegen brandend maagzuur. Wel kan ik het volgende terug vinden:

Vitamine B11 of Foliumzuur stimuleert de vorming van maagzuur en is belangrijk voor een goede leverwerking.

Dan denk ik dat ik het maar laat om nu extra te nemen... Dus waar die vrouw het over heeft geen idee...???
En alleen maar foliumzuur slikken is ook gevaarlijk als je bloedarmoede hebt. Dan moet je er ook nog eens bepaalde vit. bij slikken.
Voor brandend maagzuur word ook geadviseerd om geen frisdrank meer te drinken, geen chocolade, weinig te drinken tijdens de maaltijden (tussendoor maakt het niet veel uit) 2 a 3 uur voor je naar bed gaat niet meer eten, een extra kussen gebruiken waardoor je wat hoger ligt en niet te gekruid eten.

helaas werkt bovenstaande voor mij niet :(

De Rennies werken perfect voor mij. Ik neem ze alleen als ik er echt last van heb en het werkt vrijwel meteen. En voor zover ik weet zijn ze ook volkomen veilig om te gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik zet mijn geld in ieder geval in op de Rennies

Ik heb er ook nog nooit van gehoord hoor! En op het gebied van maagzuur tijdens zwangerschappen ben ik ondertussen een expert ;-) :-( Zou het iig eerst bespreken met je verloskundige. Ik heb altijd Gaviscon vloeibaar gebruikt (vond het echt vies, maar ja...) Nu een poos rennies duo, maar aangezien het tabletten zijn laten ze geen laagje achter in je slokdarm, dus ben ik sinds kort overgestapt op Antagel (via apotheek) Helaas wil ook dat niet altijd helpen. Heb vannacht ook bijna niet geslapen door het maagzuur en dat terwijl ik iets onder m'n matras heb liggen en soms met een extra kussen bijna rechtop slaap! Tja....het zijn nu eenmaal van die kwaaltjes die je ook voor lief moet nemen, maar wat zal ik blij zijn als ons kleintje er is en ik van dat maagzuur af ben!

dat heb ik ook nog nooit gehoord, ik slik wel extra vitaminen en daar zit ook foliumzuur bij. maar ook ik heb heel veel last van maagzuur tijdens zwangerschappen. maar dat is ook omdat ik heel hoog draag. heb niet een heel lang bovenlijf, dus ja kindje moet ergens heen he. ook ik gebruik gaviscon, dit werkt wel. maar naarmate mijn kleintje groeit gaat ze toch op mijn maag drukken.
en idd zal heel blij zijn als ik er vanaf ben, ben het namelijk een beetje beu om zo hoog in mijn bed te slapen. slaap gewoon op een zooi kussens dat t niet normaal is hahaha. normaal gesproken lig ik op 1 kussen. das wel een heel verschil dus.

Helaas werken die rennies niet meer of hoogstens maar kort. Antagel heeft bij mij als bijwerking dat ik moet overgeven, niet echt lekker dus. Ik gebruik nu regla ph met rennies voor de noodgevallen, de klachten zijn iets minder maar echt niet weg. Overdag is rechtop zitten niet zo'n probleem, net als steeds maar kleine beetjes eten. 's Nachts eten probeer ik nog steeds uit te stellen, maar de vorige zwangerschap zat ik elke nacht aan de lauwwarme vanillevla. Het enige waarmee ik nog weer een paar uur kon slapen...

Terug
Bovenaan