tip voor borstvoeding

hai allemaal,
ik heb denk ik een handige tip voor als je straks borstvoeding gaat/wil geven.
je moet dan 3 mnd van te voren voor de bevalling elke avond je borsten met koud water wassen.
dit schijn de borstvoeding te stimuleren voor straks.
ik zou zeggen baat het niet, dan schaat het niet.
 
ik heb dat toevallig ook gedaan, het stond in een boekje.
bij mij ging het als een speer
natuurlijk niet gelijk de eerste dag, en de 2 e dag maar een beetje, maar daarna wel
gr..
 
Dat is nou precies wat je NIET moet doen. Als je foldertjes over borstvoeding leest en naar bijeenkomsten gaat waar lactatiekundigen aan het woord komen zul je horen dat dit volledig achterhaald is en zelfs nadelig kan werken.

De beste voorbereiding op borstvoeding is niks doen (lichamelijk dan)het lichaam regelt dit allemaal prima zelf. Ik kan wel iedereen aanraden naar een informatiebijeenkomst te gaan, deze worden meestal georganiseerd door de kraam en/of thuiszorg.

www.borstvoeding.nl dit heb ik van die site gehaald:

Hoe kun je je het beste voorbereiden?
Je kunt naar informatiebijeenkomsten van een borstvoedingorganisatie gaan. Ook kun je een goed boek over borstvoeding lezen, of bijv. de folders van de VBN. De vereniging Borstvoeding Natuurlijk organiseert in het hele land bijeenkomsten die je kunt bezoeken tijdens de zwangerschap of als je borstvoeding geeft. Als je het landelijke nummer belt, kun je vragen naar de dichtstbijzijnde contactpersoon van VBN: (0343) 576626




groetjes, Jane
 
Ik ben het met Jane eens: borstvoeding is een natuurlijk proces, volgens mij hoef je in principe niets te doen om je daarop voor te bereiden, behalve dan informatie verzamelen zodat je een beetje weet waar je aan begint.
Ik kan een borstvoedingscursus ook van harte aanbevelen!!!
 
Terug
Bovenaan