Tip voor buikkrampjes!!!

Hoi Dames,

Even tipje tussendoor.. Als je baby krampjes heeft kun je 's ABC dophilus (van Solgar) proberen. Het is verkrijgbaar in de betere drogisterijen (DA).

Het is wel duur grapje, ongeveer 26 euro. Maar het werkt echt.. (EN je hoeft het niet eerst weken te gebruiken voordat je resultaat hebt..)Tenminste bij mijn baby en ook bij de baby's/kindjes van vriendinnen. Met een potje doe je ongeveer maand of 2.

Het schijnt ook te werken ter voorkoming als je bijvoorbeeld met potjes voeding gaat beginnen of overstapt (dat weet ik niet uit eigen ervaring, want daar is mijn kleine nog te klein voor).

Maar je moet van dit poeder gewoon 1 keer per dag een mespuntje door de voeding doen, goed schudden en klaar is klara..

Groetjes,

Jacqueline
 
hoi,

Ik heb laatst gelezen dat het geven van venkelthee juist slecht is voor babies!
Ik gebruik zelf cinababy voor mijn dochtertje van bijna 4 mnd en dit helpt ook fantastisch.
Kan namelijk geen poeder door de voeding doen omdat ik borstvoeding geef.

Hier is de link over venkelthee bij babies;


www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum
 /Public/Dynamisch/voedselveiligheid/ natuurlijke%20gifstoffen/in%     20kruiden/allylalkoxybenzenen/ allyla lkoxybenzenen.htm

groetjes Linda
 
Ik heb ook nog wel een tip maar dan ter voorkoming van buikkrampjes:
 De Dr. Brown fles ofwel de Bfree fles
 Daar zit een soort ventiel in die er voor zorgt dat je kindje geen lucht meer inslikt.
 Ze zijn behalve op het internet ook te koop bij babyplanet

      Groetjes Yvonne
 
quote: simone reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-06-2006 08:18:04'));

hoi hoi,

Hier nog even een tip voor buikkrampjes..
De voeding aanmaken met venkelthee, werkt ook goed..

groetjes





Hoi,

Ik heb ook al gehoord dat venkelthee niet goed is!!
Ik had namelijk 10cc gegeven en ze heeft de hele nacht
krampen gehad en alles bij elkaar gepoept!!Ik weet ook niet of
dat door de thee kwam maar ik durf het niet meer te proberen!!
Op voedingscentrum.nl staat er wat over dat t niet goed is.
Ach ja zo zegt de een van wel en de ander weer van niet!!

Groetjes maaike
 
Hoi,

Inderdaad, het werkt goed inderdaad. Ik heb het gegeven tot ze 4 maanden was maar het duurde wel een week of 2 voor het werkte. Venkelthee schijnt inderdaad niet goed te zijn voor baby's dus ik voelde me hier ook beter bij.

Groetjes F.
 
Terug
Bovenaan