TIP voor drukke baby's, huilbaby's en bij slaapproblemen. Ook om dit te voorkomen!

Hallo allemaal,

Ik wil graag een tip kwijt voor iedereen met een drukke of zelfs huilbaby. Of erger wil voorkomen. Lees het boek 'regelmaat en inbakeren' van Ria Blom, het is echt fantastisch. Schrik niet van het woord inbakeren, dit hoef je niet te gaan doen, alle tips over regelmaat zijn ook al geweldig. Ik heb er echt heel veel baat bij. Onze dochter Katta, nu bijna 6 weken oud, is na een snelle bevalling (dit speelt waarschijnlijk mee) eigenlijk na de eerste week niet echt rustig meer geweest. Je denkt dan al gauw aan krampjes of iets met de voeding. Van alles geprobeerd, maar ze bleef overdag huilerig en onrustig. Ze viel alleen in slaap op de arm (dat is fout!!!) en werd wakker zodra haar rug het matras raakte. Dan maar weer oppakken en eindeloos wiegen, lopen. Ze was veel bij ons op de arm, en ook als er visite was bleef ze erbij, ze ging immers krijsen als we haar neerlegden. 's avonds laat viel ze zo uitgeput (zo weet ik nu) in slaap en sliep dan wel 6 uur achter elkaar. Maar er waren nachten bij dat ze dit ook weer niet deed. Ik weet nu dat ze oververmoeid was. Ze kan moeilijk in slaap komen omdat ze wild met haar armpjes beweegt, ook in haar slaap dus ze maakte zichzelf elke keer wakker. Stevig onderstoppen hielp niet, ze woelde zichzelf elke keer weer los. Totdat ik ten einde raad haar stevig in een wikkeldoek wikkelde, echt krijsend, haar neerlegde en alsof je een knop omdraaide viel ze in een diepe slaap, om 4 uur later pas weer wakker te worden. Via het consultatiebureau, die inbakeren overigens niet actief goedkeuren en de verantwoording bij de ouders leggen, kreeg ik de tip het boek van Ria Blom te lezen. Het is geweldig, ik baker ons meisje nu bij elk slaapje in. Dit is niet zielig, zo help ik haar juist in slaap te komen. En het werkt!!! Overdag slaapt ze veel en veel meer en ook 's nachts gaat het goed (vannacht zelfs 6,5 uur achter elkaar). Ze is een heel ander meisje geworden, drinkt ook rustiger en als ze in totaal nog een uurtje huilt is het veel. Ze lacht als ik haar uit bedje haal, ze is dan echt uitgerust.
Ook om huilen etc te voorkomen is het een fantastisch boek. Nogmaals het gaat niet alleen over inbakeren, bij heel veel baby's is dit niet eens nodig en is rust en regelmaat en strak instoppen in een matrozenbedje al voldoende. Bij ons was dit niet genoeg en is inbakeren voorlopig de oplossing. Dit mag tot je baby 6 maanden oud is. Ik ga het na 6 weken al weer afbouwen, maar dan is ze waarschijnlijk al gewend zelf in slaap te komen en heeft ze een ritme te pakken.

Leen het boek bij de bibliotheek of koop het, 19 euro is niet veel vind ik als ik kijk hoe dit ons en ons meisje heeft geholpen!

Succes en veel plezier met de baby's.

Jootje
 
Hallo,

Ik heb nu een zoontje van 22 maanden en ik heb hem ook een tijdje ingebakerd. We hadden hetzelfde probleem van die zwaaiende armpjes, en dus weer wakker worden zo gauw we hem neerlegden. Met dat inbakeren had hij dat reflex niet meer en sliep dus gewoon door. Daarna konden we hem inderdaad ook wakker in bedje leggen. Bij ons hielp het dus ook heel goed. Ik ken het boek niet, maar het is (denk ik) zeker de moeite waard als je kind moeilijk slaapt om het te proberen!

Groetjes, Lionsmamma.
 
Hoi,

Ook ik kan me er helemaal bij aansluiten. Mijn zoon is nu 21 maanden. Hij was een echte huilbaby (ook een snelle bevalling, 3,5 uur, zou dat ermee te maken hebben?). Wij zijn ook gaan inbakeren. Overigens is speciaal iemand van het cb langsgekomen om het voor te doen en documentatie te brengen. Bij ons werd het toen dus wel gepromoot. Het mocht ook echt wel langer dan 6 maanden. Het gaat er vooral om hoe lang het per dag is. De hele tijd ingebakerd in bed liggen is natuurlijk niet goed, dan kan je je niet ontwikkelen. Bij mijn zoon was het maximaal overdag twee uurtjes en zijn ontwikkeling ging toch al razendsnel; hij kroop al met zes maanden.  Hij  had het echt nog wel een tijdje langer nodig dan tot zes maanden.

Veel succes allemaal!
Groetjes,
Machteld
 
japp! bij ons hetzelfde geval! ik heb ook het boek (en de doeken) van ria blom! johna is echt heel anders sinds ze wordt ingebakerd. ze is mijn eerste kindje en was al na 2 uur ter wereld gekomen, naar mijn gevoel veel te snel!!! om een lang verhaal kort te maken: baker je kind aub in, want dan pas heb je rust. lang leve ria blom, zeg! met haar ideeen en adviezen. groetjes
 
Terug
Bovenaan