Tip voor drukplekken bij redressiehelmpje

Hoi iedereen,

Op dit forum zag ik een topic staan over het redressiehelmpje. Mijn zoontje is nu bijna 13 maanden en eind april mag zijn helmpje af. Hij heeft hier gelukkig nooit moeilijk over gedaan.

Echter, drukplekken had hij wel, zo erg dat er groene natte korsten op zijn hoofdje zaten. En ja, we wassen het helmpje elke dag!!! Het bleek een gevoelige plek op zijn hoofdje te zijn want het was ook de enige plek.

We hebben uiteindelijk (naar mijn idee veel te laat) de tip gekregen om tubifast te gebruiken. Dit is een soort verband in kousvorm. Deze koop je op een rol van 1 of 10 meter bij de apotheek. Met een recept wordt het nog vergoed ook.

Het zorgt ervoor dat het helmpje echt over het bolletje glijd en niet schuurt... Bij ons was het echt een uitkomst!!!

Succes nog allemaal, ons kereltje heeft er een prachtig koppie van gekregen, maar ben blij dat we  er straks vanaf zijn. Je krijgt toch ook wel veel "vreemde" opmerkingen van onbekenden.
 
Hallo!!!

Bedankt voor je lieve reaktie!
Ik ben een van de moeders wiens dochter van nu bijna 10 maanden ook een helmpje heeft. Haar tweede zelfs... De drukplekken waren bij haar niet zo erg als jij omschreef en de helm heeft wel resultaat. Nog 2 maanden en dan kunnen wij er ook mee stoppen..
ben ook echt blij als het zo ver is.. maar ja...

Vind het erg attent dat je reageert.. mag ik vragen waar jouw kindje de helm van heeft, wij uit zwolle!

Groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan