Tip voor milkshakes liefhebbers

A

Anoniem

Guest
In het onderwerp over zalm ging het op een gegeven moment ook over molkshakes en een aantal dames die het toch wel jammer vonden dat je dat beter kan laten staan.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf je milkshake maken. Als je een staafmixer of nog beter een blender hebt is dit heel simpel.
De standaard manier is melk , ijs en een saus voor op een toetje in de blender en flink hoog aan laten staan en klaar.
Andere manier (in mijn ogen lekkerder) vers fruit met melk , een klein beetje citroensap , eventueel om het iets zoeter te maken een drupje limonade en natuurlijk ijs.
Als je het met vers fruit maakt eerst het fruit in de blender / staafmixer pureren.

Op deze manier geen kans op een bacterie (tenzij jezelf niet hygienisch te werk gaat) en toch genieten!

Groet Xanthe

hahaha wij laten ons niet zomaar van zo'n lekkernij afhouden.

Zelf doe ik heel veel met yoghurt en vers fruit. Ook heerlijk en ook nog erg gezond.

Wat je zegt over hygiënisch te werk gaan. Dat geldt natuurlijk voor alles, maar dat weten we natuurlijk al.

Nou dames lekker genieten van die heerlijke zelfgemaakte shakes.

Miep

Ik heb altijd bekers biogarde van de Aldi... doe dat in de blender, verse mango, banaan, aardbeien, enz enz erbij, klein beetje zoetstof en ff goed schuimig laten worden... heerlijk gewoon!! Dan hoef ik niet eens meer een gewone milkshake hoor haha..

groetjes Bats

Jaja, dan heb ik er ook nog eentje hoor (ik hoor hier niet eens meer thuis, mijn dochter is alweer 4 maandjes maar ik blijf het leuk vinden omk jullie allemaal te volgen, hahaha!). Let op, hier volgt HET recept voor een 'Melon Milky' (zoals ook ons zoontje van 2,5 het noemt. We maken het elke zomer weer. Benodigdheden: verse watermeloen. Punt. Meer niet? Nee. Je snijdt je watermeloen in plakjes en vriest een deel in. Zodra dit bevroren is (een dag later ofzo)  doe je een paar bevroren stukken in de blender en voegt er een paar niet-bevroren stukken aan toe. Mixen, moet een beetje dik blijven. Allemaal een dik rietje en om het hardst gaan drinken. HEERLIJKE zoete shake van uitsluitend watermeloen. Soms is een watermeloen heel erg flauw en dan heb je dus gewoon pech. Maar als je een zoete op de kop hebt getikt... hmmmmm!!!

Groet,

Anouk

Ik maak altijd watremeloensap. Heerlijk. Wat bubbels erbij en je hebt een heerlijk verfrissend drankje op een warme zomerse dag.

MMmmmmmmmm.

Het mag van mij zomer worden

Miep

Terug
Bovenaan