tip voor tijdens bevalling:zorg voor een bidon/sportfles

Hoi Allemaal,
Misschien een handige tip:
Tijdens mijn vorige bevalling had ik heel veel dorst.Het was niet eens heel warm buiten zoals nu want t was in november.
Ik moest liggend, tussen de weeen door, proberen om water te drinken uit een glas.
Dat vond ik echt heel onhandig en vervelend!
Daarom heb ik voor tijdens mijn volgende bevalling een bidon/sportfles gekocht zodat ik heel relaxed liggend kan drinken. Kan ook nog eens veel meer water in dan in n glas! Dat scheelt weer op en neer lopen voor de mensen die je steunen tijdens de bevalling.(dan kunnen ze lekker je hand blijven vasthouden en zo)

goeie Tip!!! Altijd handig om water bij de hand te hebben.
Wat ook errug lekker is om bij je te hebben tijdens de bevalling..... dextro energie. Van die snoepjes. Krijg je gelijk weer wat extra energie van.
groetjes guppie

Geen idee zo voor tijdens de bevalling, heb zelf niks nodig gehad eigenlijk. Wat wel fijn is is alles klaar zetten (mocht je thuis bevallen) wanneer de eerste wee begint.
Anders gaan ze je van alles vragen als je daar ligt te puffen, wordt je niet vrolijk van.Mijn man weet dan ook de meeste dingen absoluut niet te liggen dus daar had ik niks aan hihi.

Zet maar een strijkplank neer met daarop het kraampakket uitgestald en washandje waarmee ze je verkoelen tijdens de weeen, en idd bidonfles kan geen kwaad.
Vuilniszak/bak hebben ze geloof ik nodig, en evt de kleding/ondergoed die je aan wilt doen na de bevalling, k vond het wel irritant al die vragen zo tijdens en na de bevalling van waar ligt dit waar ligt dat heb je dat wel in huis etc...

Zet een kleine plantengieter klaar langs het toilet is handig om mee te spoelen als je hechtingen hebt..

Nog een tip:

Een plantenspuit, voor het hijgen, als je een droge mond hebt!! Ik moest van alles overgeven, kon niets binnenhouden dus ook geen slok water, plantenspuitje was ideaal!

Lippenbalsem is ook erg handig, van dat gepuf kan je echt behoorlijke droge gesprongen lippen krijgen. Flesjes water met van die trekdopjes erop zijn tijdens de bevalling handig voor drinken en na de bevalling kun je ze makkeijk gebruiken om je vagina mee schoon te spoelen, helemaal errugg handig bij evt. hechtingen.

Groetjes

Terug
Bovenaan