Tips a.u.b.!! Beetje wanhopig aan het worden!

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Onze kleine man is sinds vorige week 's nachts druk in de weer. Normaal sliep hij de nachten door en ineens wil hij 's avonds laat nog een voeding en komt hij midden in de nacht weer. Al geprobeerd hem dan te troosten en tot rust te krijgen maar helaas, er moet echt een flesje komen voordat hij rustig wordt en gaat slapen. Het is niet dat hij overdag te weinig eet (denk ik).
7 uur pap
9 uur fruit
11.30 uur 2 boterhammen en een fles van 180cc
's middags koekje/rijstewafel met diksap
17.30 uur groentehap (200gram) en yoghurt

Nu dus 's avonds en 's nachts een fles van 180cc!!

Is er iemand die dit ook heeft of heeft gehad of weet wat het kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie tips!

gr LAR

hoi,

hoe oud is je mannetje, want met 8,5 maand staat er weer een sprongetje.
wat je schrijft eet hij meer dan genoeg toch.
die avondfles mag trouwens tot een jaar. misschien kun je snachts eens proberen om water te geven met 1 schepje. zo krijgt hij niet te veel voedingstoffen en wen je hem niet aan het volle buikje, dan komt die rust vast en zeker weer vanzelf terug.

succes.

gr floor

Mijn mannetje is pas 4 1/2 mnd, maar kwam tot voor kort ook 's avonds en 's nachts nog altijd voor een voeding. Sinds 2 weken geven we hem wel rond 22.00 nog een flinke papfles, maar als hij 's nachts komt geen volledige voeding meer. We wachten eerst even of hij zelf weer in slaap kan komen (lukt steeds beter; nu al 3 nachten achter elkaar gelukt!). Mocht hij echt niet meer in slaap komen, dan geef ik een flesje van 90 ml met 3 schepjes voeding. Daarna slaapt hij wel weer lekker door.
Ik heb het idee dat een volledige voeding z'n spijsvertering weer zo op gang bracht dat hij prompt 4 uur later weer wakker werd.

maar goed, jouw kindje is al wat ouder; ik denk ook dat het even een fase is, maar raad je aan om geen volledige fles te geven 's nachts. En ook pas als je kindje echt niet kan doorslapen (misschien eerst even aai over de bol, knuffel/speen teruggeven). Mika protesteert altijd wel even als dat kleine flesje leeg is, maar dat is snel weer over.

Sterkte! ('t is zo verrot als je niet meer aan die gebroken nachten gewend bent)

Hallo,

Begrijp ik het goed dat om half 6 het laatste is wat je zoon eet? Want dan is het natuurlijk niet zo gek dat hij nog een late voeding wil en/of snachts komt.
Geef je hem rond 19.00 uur geen flinke papfles meer??
Mijn zoon, nu 2,5 heeft zeker tot 1,5 een papfles gedronken voordat hij naar bed ging, dit hebben ze echt nog nodig om de avond en nacht door te komen hoor!
Hij gaf op een gegeven moment zelf aan dat hij de pap niet meer wilde en drinkt nu altijd nog een beetje water en gaat dan naar bed.

Ik zou dus echt rond die tijd een papfles geven.
Succes.

hoi hoi,

Ik hoor hier eigenlijk niet maar lees af en toe met jullie mee. Ik moest nu gewoon even reageren.
Onze meid is inmiddels 11 maanden en krijgt nog elke avond een fles. Ze eet om 17.30 uur gewoon met ons mee haar middageten en om 19.30 uur krijgt ze nog een laatste fles. 180 water en 6 schepjes voeding. Geen papfles omdat die haar te zwaar op de maag ligt, daar kan ze niet van slapen. Daarna gaat ze naar bed (om 20.00 uur)en slaapt ze het klokje bijna rond tot 7.30 uur.

Als jou kindje om 17.30 uur het laatste te eten krijgt dan is het wel heel erg lang tot 7.00 uur 's morgens. Ik zou zoals mijn voorganger ook al schreef gewoon nog een avondfles geven. Hoe laat dat moet je   zelf weten, maar dan heb je wel grote kans dat je kindje de nacht doorslaapt. Je kunt het altijd proberen.

Groetjes Anninas

Ons meisje drinkt ook om 20.00u of later nog eens 2 borsten... Ze hebben nu ook meer nodig. Maar volgens mij is het inderdaad ook een fase. Ze sliep altijd gewoon door en nu is ze opeens onrustiger sinds ze een maand of 8 is, wordt dan huilend wakker en dan moet ik bij haar blijven tot ze weer slaapt. Als ik maar 1 stapje naar de deur zet, wordt ze alweer heel paniekerig. Zouden ze nu gaan dromen ofzo?

Ik hoor eigenlijk bij het voorjaarsforum, maar ook ik wilde even reageren. Mijn zoontje is 9 1/2 maand en hij krijgt ook nog om 19.00 uur een fles. Hij heeft eigenlijk al vanaf kleins af aan goed doorgeslapen.
Dit is zijn schema.
8:45 pap
10:30 fruit, slapen
13:00 wakker en 1 boterham met 160cc melk
15:00 soepstengel of rijstenwafel of rozijntjes met sap. ( alles zonder suiker), slapen
17:00 wakker en warm eten
19:00 180cc melk en dan naar bed. Hij slaapt dan van kwart over 7 tot  half 9.
Wij doen hem rond half 7 s'avonds in bad. Dat kreeg ik als advies toen hij nog heel klein was en vanaf die tijd slaapt hij ook door.
Maar ik moet zeggen, dat er rond die leeftijd ook een sprongetje komt. Dus misschien moet je het even aankijken.
Succes

41/2 maand is wel erg vroeg om zo weinig melk te krijgen..want als ik het zo lees krijgt je kleine maar 2 flessen waarvan 1 gemengd met pap..geen worder dat ie snachts komt.
ipv 2 boterhammen, want die heeft ie helemaal nog niet nodig, kan je beter rond 19.30 ofzo nog een flinke fles geven, met rijstebloem of zonder, aan jou de keuze, maar vanaf 6 maanden zitten ze meestal pas op 3 fles voedingen en jij zit daar al onder. zo kom je nooit aan die 600cc melk die je mannetje nog nodig heeft.
Kijk jij als moeder zal heus wel weten wat je doet, maar vraag me wel af hoe je op dit schema bent gekomen, of je dit gewoon zelf hebt besloten of op aanraden van iemand, maar je zit nu op een schema voor een baby van 10 maanden geloof ik.

ik denk dus gewoon een fles erbij en dat je probleem dan zeker een stuk minder word.
succes ermee.

gr. bambi
mama van lois 10-07-08

Terug
Bovenaan