tips & tricks?

<p>Hoi allemaal! na mijn eerdere bericht een positieve zwangerschapstest in handen te hebben voelde ik me heel zeker. Vandaag mocht ik voor een echo in het zkh (6+3) en vanaf eind vorige week schoot ik toch wel in de stress of het allemaal wel goed zou zijn (de symptomen werden iets minder/anders). Gelukkig volgde vanochtend een grote opluchting, alles zag er goed uit en het hartje klopte. We zijn dolgelukkig!</p><p>Nu zijn er een aantal dingen waar ik vragen bij heb, misschien kunnen de ervingsdeskundigen mij helpen? het is natuurlijk voor iedereen anders.</p><p>- mijn vriend moet voor zijn werk vanaf half januari 2 maanden naar het buitenland (defensie). (ben dan iets over de helft). Hij zou het evt ook korter kunnen maken, ik heb er vooralsnog geen problemen mee als hij gaat, maar misschien is het tegen die tijd wel allemaal heel zwaar om alles zelf te doen? (we nemen voor die periode een schoonmaakster dus qua huishouden zal het meevallen en ik kan veel hulp van mn ouders krijgen, die werken allebei niet meer). Wat denken jullie?</p><p>- we waren al een tijdje niet op vakantie geweest en zijn van de verre vakanties. Dat zien we met een baby niet zitten, dus we hebben nog een laatste reisje geboekt, we gaan eind november naar curaçao, gewoon even relaxen. Ik ben dan 14 weken. Wat zijn de dingen waar ik aan moet denken? heb op vinted al positiekleding(2 korte broeken) besteld en heb best veel wijde jurkjes. Niet te veel in de zon (heb wel een bikini met hoog broekje), factor 50 bescherming, vliegtuigkousen, goed bewegen in het vliegtuig en een paar dagen vooraf al goed beginnen te drinken. Maar wat is goede bescherming tegen muggen die mag? en zijn er nog meer dingen wat misschien handig is? </p><p>Ik hoor het graag!! :)</p><p>Groetjes Pollie</p>

Hi, allereerst gefeliciteerd!

Wat betreft je vragen: als je vriend weg is en je bent rond de 20-25 weken is het best nog te doen. Dus ik zou me daar geen zorgen over maken.

Voor Curaçao: overleg even met je verloskundige. 2 jaar geleden tijdens mijn eerste zwangerschap wilden wij ook naar Curaçao op vakantie maar de Zikamug schijnt daar voor te komen dus laat je echt even goed voorlichten door GGD en verloskundige hierover. Wij zijn toen niet gegaan ivm dit virus en omdat ik altijd de Sjaak ben met muggen. Zelfs nu in oktober word ik nog gestoken ?

Gefeliciteerd ?!
Wat betreft je eerste vraag, dat is nu nog moeilijk in te schatten denk ik. Bij iedereen verloopt de zwangerschap anders. Ik weet dat het voor mij wel zwaar zou zijn geweest om lange tijd alles zelf te moeten doen op die termijn door bekkeninstabiliteit en veel pijn aan mijn ribben. Maar ik heb even goed vriendinnen die tot op het einde gewoon alles nog konden doen zonder problemen. Dit zal dus nog wat afwachten zijn hoe je zwangerschap de komende weken zal ontwikkelen. Maar als je ook al zegt dat er dan een schoonmaakster komt en je veel hulp kan krijgen, lijkt het me wel doenbaar.
Voor je tweede vraag: je bent goed voorbereid lijkt me ?. Ivm muggenbescherming vind je op Google wel gemakkelijk terug wat kan en wat niet kan en anders zou ik het even navragen bij de apotheker ofzo. Die kunnen je ongetwijfeld wel het een en ander aanraden. Veel plezier op reis in ieder geval!

Mijn man is ook regelmatig naar het buitenland (wel minder lang).
Ik ben nu 27 zwanger en doe dus regelmatig alles alleen met 2 kinderen van 2.5 en 14 maanden, bekkeninstabiliteit, in een klushuis waar we boven wonen en beneden koken.
Dus ik vraag me af wat je denkt dat er te zwaar gaat zijn? Als je het zwaar hebt dan eet je wat vaker makkelijk, stofzuig je morgen of neem je een extra dagje vrij ofzo.

Ik ben bij m'n eerste zwangerschap met 24 weken nog naar Egypte geweest. Heb veel onder een parasol gelegen en opgelet dat ik het niet te warm kreeg. Verder niks bijzonders eigenlijk.
In het vliegtuig heb ik gewoon gedaan zoals altijd, maar dat was een stuk minder lang natuurlijk. Denk dat je met 14 weken ook nog niet superveel ongemak gaat ervaren

Thanks voor jullie reacties!!
Mijn vragen kwamen vanuit geen ervarenheid! Totaal geen idee hebben wat voor een buik en mogelijke kwaaltjes je dan hebt! Qua vliegen heb ik idd al goed opgezocht omdat ik iets in mijn bloed heb waardoor het bloed sneller stolt, voor langere vluchten moet ik altijd wat extra voorzorgsmaatregelen nemen en dat is nu natuurlijk nog wat extra!
Over de muggen heb ik het met mijn huisarts gehad en die zei geen zorgen maken!

Terug
Bovenaan