Tips autovakantie baby 10 maanden

Hi allemaal,

Wij gaan in september 2 weken naar de camping in Spanje (appartement) we gaan met de auto en verdelen de reis over 2 dagen. Hebben jullie tips voor me, bv handige dingen om mee te nemen of tips voor tijdens de reis, alles is welkom ?
 
Pfoe, succes... Ik vond de leeftijd van 9-13 maanden de meest afschuwelijke leeftijd om lange stukken auto te rijden...

Wij zijn met onze dochters vorig jaar naar Duitsland gegaan, 4 uur rijden. De jongste was toen 11 maanden. We hebben 2x2 uur gereden (tussenstop van 1 uur tussendoor) en het was lang zat. We waren blij dat we er waren.

Op die leeftijd is alles 3 minuten leuk. Als je geluk hebt, doet je kindje een slaapje maar hier was dat op die leeftijd vaak 1x30min in de auto, dus niet echt de moeite waard...
En na de tussenstop was het krijsen omdat ze wéér in die auto moest, ze was het behoorlijk beu (na 2 uur dus al)

Voor zo'n afstand zou ik in de nacht gaan rijden. Dan slaapt je kindje waarschijnlijk de nacht gewoon en dat scheelt al behoorlijk.

Wil je overdag rijden? Dan steeds stukjes van 1.5 a 2 uur. Of nog korter. Gewoon stoppen zodra je kindje het beu is, en dan minimaal een half uur uit de auto. Maar de reis schiet dan natuurlijk echt niet op.

Neem nieuwe speelgoedjes mee voor in de auto en een tablet met gedownloade filmpjes. En verder wens ik je veel sterkte ;) Mijn oudste dochter is nu 3 en kan gerust 30min in een boek bladeren in de auto of met raamstickers spelen, maar met 10 maanden hebben ze nog totaal geen concentratie voor zulke dingen.
 
Wat leuk! Wij zijn afgelopen zomer ook naar Spanje gereden in 2x met onze dame van toen net 1 jaar.
Het ging echt super!
We stopte om de 2 uur even en als ze nog lag te slapen reden we nog even door. Ik had een tas met speelgoed mee en genoeg soepstengels ? de soepstengels waren niet echt nodig en ze heeft vooral veel gespeeld en geslapen.

Hou er qua eten en drinken van je kindje rekening mee dat ze niet alles in Spanje verkopen. Zo hadden ze de omneo Nutrilon niet. En verkopen ze daar ook geen diksap ofzo ( onze dame dronk toen nog geen water, nu gelukkig wel! )

Maar ik denk dat kinderen het ook aanvoelen hoe je er zelf in staat. Wij waren heel relaxt. En denk dat zij dat daardoor ook wel was.

En het ene kind vindt autorijden leuker dan de ander. ?

Veel plezier alvast!!
Wij zijn het komende zomer waarschijnlijk ook weer van plan!
 
Mijn dochter van 9 mnd haatte het. Onze reis naar franktijk was een ramp, en zelfs nog in 2 dagen gedaan ook. Ik adviseer een filmpje, vaak stoppen, snacks.. sommige kids vinden rijden prima, hopelijk die van jou ook!
 
Wij zijn 's nachts gaan rijden, zo kon zij nog een aantal uur slapen en konden we het eerste stuk doorrijden. We hebben het met overnachting gedaan, daar kwamen we begin van de middag aan, scheelt ook weer. Zo hadden we de hele middag om rustig aan te doen en zijn we weer rond 5u 's nachts aan deel 2 van de reis begonnen (naar Zuid Frankrijk). 
We luisteren thuis veel muziek en hadden dit dan ook mee. En wat speelgoed waar ze juist thuis ook graag mee speelt. En vaak tegen de tijd dat zij het echt zat begon te worden, zorgden we voor een pauze. Meestal sliep ze daarna weer even verder. 
 
Terug
Bovenaan