Tips autovakantie peuter en baby

Hoi, wie heeft er tips qua vermaak gedurende een lange autorit met een baby van 11 maand en peuter van bijna 3?

We hebben uiteraard een Ipad achter de hand en voor de peuter K3 muziek feest? Maar wie heeft er nog leuke tips. Tekenen gaat lastig denk ik, we hebben geen tafeltje.

Tips voor kleine cadeautjes om even de onvrede (tijdelijk) weg te nemen zijn ook welkom.
 
Alleen ervaring met dochter van 2.5 tijdens afgelopen vakantie. We hadden een kinder koptelefoon aangeschaft. De beste aankoop haha. Jr bent het wel een keer zat al die juf Roos muziek etc. Ze pakte hem soms ook als ze even rustig wilde chillen. Verder cadeautjes gemaakt die ze als speelgoed ook kon gebruiken in de vakantie zelf: theepotje/bekertjes/schoteltjes en iets gekocht om mee te spelen in het zwembad.
 
Tekenen kan op een tekenbordje die je ook weer kan uitvegen (weet niet hoe je het noemt haha)

Ik had een klein koffertje en daarin stopte ik speelgoed. Klein pop-it etc.
Om de pauze pakte ik het koffertje en stopte nieuw speelgoed erin dus was het steeds een verrassing voor haar
 
Raamstickers, vingerpoppetjes, Autootjes, paar duplo dingen, magneetbord en tekenen (inderdaad zo'n bord of gewoon kleurboekje op schoot, ze kleuren toch nog niet precies tussen de lijnen..) zijn hier favoriet voor onze 3 jarige. 
 
Of samen spelletjes doen: rode auto's zoeken, ik zie ik zie wat jij niet ziet. Of we zeggen samen wat we zien, bijv: Ik zie een hijskraan, jij ook? Kan ze heel lang volhouden. 
 
[quote quote=10577130]Of samen spelletjes doen: rode auto's zoeken, ik zie ik zie wat jij niet ziet. Of we zeggen samen wat we zien, bijv: Ik zie een hijskraan, jij ook? Kan ze heel lang volhouden. [/quote]
Dit spelletje is hier ook een hit. Oudste is bijna 4, jongste is bijna 2. Vaak zeg ik dan bijv: zien jullie een koe? En dan gaan hun kijken of ze het zien. Zo kun je vanalles benoemen wat je tegenkomt. Hier houden ze dit spelletje makkelijk een uur vol. Verder nemen we boekjes, zo'n tekenbord, knuffels/poppen mee. En natuurlijk genoeg te eten/drinken.
 
water kleurboek en ‘scratch’ (zwart papier waar, als je er overheen krast rekening op verschijnt, te koop bij oa action) waren hier grote hit. Sowieso alles inpakken en af en toe cadeautje aanbieden, werkt perfect. Voor de ‘baby’ (net 1) heb ik wat duplo dat we al hadden ingepakt, was ook leuk. Verder niet teveel aandacht aan besteden, dan doezelen ze weg…

Per kind verschillend, maar wij hebben ruim 12u gereden met kind van 1 en 3, zijn 4x gestopt, geen enkele keer gezeur. Geen Ipad of ander interactief iets, lekker veel kleine snackjes (maisvingers, plakjes komkommer, soep stengels..) af en toe klein cadeautje en het ging top.

Fijne vakantie!
 
Terug
Bovenaan