Tips babyzwemmen gevraagd

Hallo,
Ik ga deze week voor het eerst met mijn zoontje babyzwemmen. Mij lijkt het heel leuk. Hopelijk vind hij het ook leuk (10 weken).
Hebben jullie nog tips voor me. Bijvoorbeeld over zwembroekjes, wel/niet zwemluiers, wat ik absoluut niet moet vergeten, handige trucjes ofzo?
En vonden al jullie baby's het leuk? Hoe lang houdt zo'n kleintje het vol in het water?
Ben erg benieuwd!
Liefs Phira
 
Hoi,

Ik ga ook elke week zwemmen met mijn dochter van 13 maanden. Ik ben begonnen toen ze 16 weken was.
Met 10 weken hebben ze het wel heel snel koud, vaak na een kwartiertje al, maar je kan het natuurlijk gewoon proberen. Ik zou hem dan wel goed in de gaten houden.
Mijn dochter krijgt een zwemluier aan. Daar overheen een zwembroekje, voor de leuk. Het ligt aan het zwembad of het moet of niet, maar mijn dochter poepte nog wel eens in bad, trouwens nooit in het zwembad. Prenatal heeft ook zwemluierbroekjes die vaker te gebruiken en te wassen zijn.
Bij ons mag je de kinderwagen mee nemen naar de kleedruimtes en dat is wel erg handig, anders kan je het beste je maxi-cosi meenemen.
Eerst trek ik de jas van mijn dochter uit, het is vaak erg warm binnen. Dan kleed ik mezelf om in de dames kleedruimte, daar is alle ruimte om de kinderwagen ook mee te nemen.
Dan kleed ik mijn dochter om en gaan we zwemmen.
Ik nam altijd een omslagdoek mee naar het zwembad voor na het douchen.
Na het zwemmen eerst dochter aankleden, op haar jas na. Dan zelf en dan jas aan.

Veel plezier!
 
Hoi,

Ik ga ook elke week zwemmen met mijn dochter van 13 maanden. Ik ben begonnen toen ze 16 weken was.
Met 10 weken hebben ze het wel heel snel koud, vaak na een kwartiertje al, maar je kan het natuurlijk gewoon proberen. Ik zou hem dan wel goed in de gaten houden.
Mijn dochter krijgt een zwemluier aan. Daar overheen een zwembroekje, voor de leuk. Het ligt aan het zwembad of het moet of niet, maar mijn dochter poepte nog wel eens in bad, trouwens nooit in het zwembad. Prenatal heeft ook zwemluierbroekjes die vaker te gebruiken en te wassen zijn.
Bij ons mag je de kinderwagen mee nemen naar de kleedruimtes en dat is wel erg handig, anders kan je het beste je maxi-cosi meenemen.
Eerst trek ik de jas van mijn dochter uit, het is vaak erg warm binnen. Dan kleed ik mezelf om in de dames kleedruimte, daar is alle ruimte om de kinderwagen ook mee te nemen.
Dan kleed ik mijn dochter om en gaan we zwemmen.
Ik nam altijd een omslagdoek mee naar het zwembad voor na het douchen.
Na het zwemmen eerst dochter aankleden, op haar jas na. Dan zelf en dan jas aan.

Veel plezier!
 
Hey Phira,
Ik ga ook elke week babyzwemmen met Jasmijn (6 mnd). Ik neem altijd gewoon de maxicosi op het onderstel van de wagen mee. Hij mag helemaal het zwembad in, bij ons kun je je kindje namelijk uitkleden op een aankleedkussen bij het zwembad. Na het zwemmen gaan wij altijd lekker nog even bubbelen om om temperatuur te komen al lijkt ze niet zoveel last te hebben van de kou...
Jasmijn krijgt van mij geen zwemluier aan omdat ik van mening ben dat dat niet meer tegenhoud dan een zwembroekje en ik vind het geen gezicht en nog duur ook!!! Maar in sommige zwembaden is het idd verplicht. Jasmijn heeft ook nog nooit gepoept, ook niet in bad...
Ik hoop dat jullie het leuk vinden het zwemmen!!! Veel plezier!!!!
Mar
 
Terug
Bovenaan