Tips bij bandenpijn

Hoi!
Ik ben inmiddels 19 weken zwanger en mijn buikje begint lekker te groeien :)
Helaas wel sinds een week ongeveer dat ik echt best wel pijn in mijn buik heb, ter hoogte van mijn baarmoeder. Vooral bij bewegingen zoals opstaan, omdraaien in bed.. Ik geloof dat dit bandenpijn is. Hebben jullie tips om dit te minderen? En hoe lang duurt dit bij jullie, alleen met een soort groeispurt of is het iets wat langer blijft?

Tip: doe alles rustig en beheerst, maak gebruik van je ademhaling. Ik had er rond 15-20 weken ook erg last van (te snel op te staan of omdraaien, hoesten, niezen, lachen etc). Inmiddels ben ik zelf 37 weken zwanger en ik heb het nog weleens als ik mijn benen niet tegelijk belast of te lang doorloop (meer pauzes inlassen hielp bij mij ook goed!)

Let even op wat werkt voor jou, daar kom je snel genoeg achter. sowieso heeft het mij geholpen om me wat meer als een zwangere vrouw te gedragen ? als in de tijd nemen om dingen te doen, je buik groeit en dat is echt wel een belasting voor je lijf.

Mocht je ook andere klachten erbij krijgen in je spieren / bekken dan kun je het beste een afspraak maken bij een geregistreerd bekkenfysio. Zij kan je goed advies geven wat wel / niet te doen en kijken of je spieren goed in balans zijn.

Voor mij hielp het in later stadium om 1 -2 keer per week 30-40 min te zwemmen in een verwarmd bad (tussen 31-33 graden).
Het verlicht de zwaarte van je buik, je ontspant en je bent lekker aan het bewegen??

Succes!

Je knieën wat optrekken zodat je de spanning van je buik afhaalt, voor je een beweging maakt of voor je moet niezen.

En wanneer dat niet mogelijk is, langzame bewegingen maken.

Terug
Bovenaan