Tips bij diarree?

Hoi hoi,

Mijn ukkie is ruim 7 weken oud en heeft sinds anderhalve dag heel erg last van diarree. Elke voeding zit zijn luier vol en ook tussendoor moet ik nog heel vaak verschonen. Het is net gekleurd water. Verder is hij gewoon net als anders, geen koorts, drinkt zijn flessen leeg.

Maar met dit warme weer maar ik je me een beetje zorgen. Je moet al snel oppassen dat de hele kleintjes niet uitgedroogd raken.

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips? Het gaat me dan vooral om tips bij echt hele kleine baby's. Op internet vind ik wel redelijk wat informatie over baby's vanaf een paar maanden, maar die van ons is nog maar 7 weken. De huisarts heb ik wel gebeld, maar die kan pas tegen het einde van de middag terug bellen. Tot die tijd vind ik alle informatie erg fijn.

Gr. Tamara.

Hi Debby,

Ik geef fv, maar het zijn absoluut geen spuitluiers (die heb ik namelijk ook al eens gehad). Het is gewoon groen water wat er uit komt.

Maar gelukkig heeft mijn huisarts al gebeld: rota-virus. Het schijnt te heersen. Het is nu alleen erg oppassen dat hij niet gaat uitdrogen, dus gaan we hem extra bijvoeden (met verdunde melk). Dit moet met 1 a 2 dagen weer over zijn, anders gaan we gewoon naar de weekend arts.

Gr. Tamara.

Hoi,

Oei, da's mooi kl*te zeg! En gewoon gaan naar de week-end arts als je het niet vertrouwd. Beter 1x voor niets dan 1x te laat.

Sterkte en beterschap!
Debby mv B'Elanna

Hoi,

Begrijp ik nu goed dat je huisarts je kindje niet gezien heeft? Ik weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn. Je kindje is nog zo klein hou hem/haar heel goed in de gaten. Je kindje mag eventueel ook gewoon water drinken volgens mij voor extra vocht.
En let goed op tekenen van uitdrogen, en ga in geval van twijfel naar een dokter.
Veel succes, ik hoop dat je kleintje snel beter is.

Groetjes

Hoi hoi,

Pfff... wat heb ik in de rats gezeten met dit mooie weer! Een kindje met flinke diarree en dan zo warm... Stond zaterdag op het punt naar de weekendarts te gaan, maar toen kreeg onze zoon weer een flinke plasluier.

Dat onze huisarts onze zoon niet gezien heeft, vond ik niet erg. We hebben een hele fijne huisarts, die ik zeer kundig acht. Ook door de telefoon. En het blijkt ook weer dat hij gelijk had.

Cas kreeg afgelopen vrijdag aan het einde van de dag minder plasluiers. Wel gaven we hem extra te drinken. Zijn voedingen kreeg hij niet helemaal op. Hij over de hele dag minder gegeten dan normaal, maar wel extra vocht gehad. Toch was ik niet gerust. Maar hij bleef alert, had geen tekenen van uitdroging, alleen die plasluiers... die waren minder. Maar zaterdagmiddag ging het goed. Een fikse plasluier en eindelijk geen ontlasting er in. Tis toch oppassen geblazen met zo'n ukkie. Maar nu is ie weer helemaal oke!

Gr. tamara.

Hoi,

Wat fijn voor jullie!! Lijkt me ook erg frustrerend en eng met zo een kleintje...
Maar gelukkig nu aan de betere hand dus!

Groetjes Debby mv B'Elanna

hoi.
geef maar eens ORS ( te koop bij apoteek, etos, kruitvat ect.)
als je in de buurt van veldhoven woont kun je ook z'n zakje komen halen bij mij.
dat is voor uitdroging bedoelt en anders rosvise stop.
ik wil ook de ors wel opsturen..
je kunt me mailel op r.reker3@chello.nl.

gr anneloes

Terug
Bovenaan