Tips bij diarree?

Hoi hoi,

Misschien hoort deze meer bij het onderwerp verzorging thuis, maar wellicht zitten hier ook wat "ervaren" moeders...

Mijn ukkie is ruim 7 weken oud en heeft sinds anderhalve dag heel erg last van diarree. Elke voeding zit zijn luier vol en ook tussendoor moet ik nog heel vaak verschonen. Het is net gekleurd water. Verder is hij gewoon net als anders, geen koorts, drinkt zijn flessen leeg.

Maar met dit warme weer maar ik je me een beetje zorgen. Je moet al snel oppassen dat de hele kleintjes niet uitgedroogd raken.

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips? Het gaat me dan vooral om tips bij echt hele kleine baby's. Op internet vind ik wel redelijk wat informatie over baby's vanaf een paar maanden, maar die van ons is nog maar 7 weken. De huisarts heb ik wel gebeld, maar die kan pas tegen het einde van de middag terug bellen. Tot die tijd vind ik alle informatie erg fijn.

Gr. Tamara.

Als je je echt zorgen maakt om zijn vochtgehalte, kan je hem evt wat gekookt water tussendoor geven of een beetje ORS erdoor. Ik heb ook een keer het cb gebeld toen Laura de hele nacht een droge luier had. Daar kon ik meteen langs komen en die kunnen ook controleren of hij uitgedroogd is. Bij zo'n kleintje moet je heel erg opletten op uitdroging. Let dus in ieder geval op of hij niet suf wordt. Als je het niet meer vertrouwd, niet wachten, maar meteen oppakken en naar de dokter gaan! Als je daar staat, kunnen ze mss even regelen dat de dokter toch even kijkt. Geef hem in ieder geval vocht!

Succes ermee en laat even weten hoe het gegaan is.

Groetjes Ilona

De huisarts heeft gelukkig al gebeld.
Er schijnt het Rota-virus te heersen en daar heeft Cas dan ook last van. Dit moet wel met 1 tot 2 dagen over zijn.
We moeten hem "bijvoeden" met verdunde melk, zodat hij genoeg vocht binnen krijgt. Aangezien hij toch bijna elk uur wel wakker is met een vieze luier, kunnen we hem gelijk dat extra vocht toe dienen. Ben blij dat de huisarts al gebeld heeft...

Verder gaan we hem goed in de gaten houden! We gaan naar het weekend toe en met 1 tot 2 dagen moet hij van het virus af zijn! Anders zaterdag naar de huisartsenpost (want ik kan niet wachten tot maandag).

Vanmiddag moet ik wel naar het cb, maar het cb bij ons in het dorp heb ik geen vertrouwen in. Die hebben mij ook een week met spruw laten lopen, ik moest zelf ontdekken wat het was. Ik kan aangeven dat hij diaree heeft en vragen wat zij er van zeggen, kijken of het overeenkomt met de huisarts, maar ik vertrouw meer op de huisarts.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan