Tips bij eczeem

Sinds vandaag weten we dat de uitslag bij mjijn dochtertje(6 week ) eczeem is.
Hebben jullie tips om te zorgen dat ze minder last heeft?
Ik heb vaseline en een hormoonzalf maar de hormoonzalf wil ik zo min mogelijk gebruiken.

Hoi,

heb ook je vorige topic gelezen over pukkeltjes op de wangen. Heel herkenbaar. Zodra het weer wat guur wordt buiten heeft mijn zoontje hier ook last van. Vorig jaar ook voor naar de huisarts geweest en hormoonzalf gekregen. Was hier ook geen voorstander van, maar het hielp wel. Het is wel belangrijk om het goed te gebuiken, b.v. een week lang smeren, dan een halve week niet, dan een halve week weer wel. Dit schijnt meer effect te hebben dan b.v. om de dag smeren. Je kan dan afbouwen door steeds een dag minder lang te smeren en goed in de gaten te houden of het terugkomt. Op de dagen dat je niet met de hormoonzalf smeert kan je het beste de wangen vettig houden met een vette crème, b.v. vaseline-lanette o.i.d.

Groetjes,
Margrethe

Ik zag dit onderwerp en dacht ik reageer even. Mijn zoon (nu bijna 5) had toen hij klein was ook enorme last van eczeem. Ik heb toen cardiflor creme van VSM gebruikt. Dat werkte echt geweldig (hormoonzalf van huisarts maakt de huid dunner)!
Je kunt wel lekker gaan smeren, maar wat is de oorzaak?? Bij mijn zoon was het het wasmiddel wat wij gebruikte.  Het had net zo goed de voeding kunnen zijn. Misschien is het het beste om eerst naar je wasmiddel te kijken (voeding is best moeilijk om uit te dokteren waar  eczeem  van komt). De gebruikelijke plekken zijn, in de knieholte, binnenkant elleboog (warme plekjes).

Succes!

Groetjes Anoesj

Beetje een rare tip. Mijn schoonzusje heeft ook 2 kinderen met eczeem en die deed ze in bad met crack free (stijfsel voor de was) en dat werkte perfect. Misschien een raar idee maar je zeg de kindjes opknappen.
gr Naatje74

Hallo Lizzie,

Ook mijn zoontje van 9 weken heeft eczeem. Aangezien ik toch nog onder controle ben bij de kinderarts in verband met vroeggeboorte kon ik het gemakkelijk even navragen. Hij heeft een creme voorgeschreven die fantastisch werkt. Binnen enkele dagen was hij van zijn eczeem af. Alle andere dingen die ik ervoor probeerde werkten helemaal niet!
Toen ik eens goed ging kijken wat het voor creme is, bleek het de basiscreme te zijn van de apotheek waar ze normaal medicatie aan toevoegen. Gelukkig zaten er dus helemaal geen hormonen in!!
Misschien dat de apotheek het ook los verkoopt!

Groeten Gapie

wat heel goed werkt tegen ruwe plekjes zeker in de winter is weer en wind zalf van weleda, niet tegen echte ecxeem natuurlijk maar ook de billencreme van weleda werkt naar mijn mening tegen veel verschillende kwalen, misschien het uitproberen eens waard.
groeten Martine

Ja, die weer en wind balsem van weleda is super!! En echt niet alleen voor de wangetjes, mijn dochter had van die rode plekken in dr knieholtes en na een paar dagen smeren met die spulletje was het weg. Echte aanrader dus!

Terug
Bovenaan