Tips bij eerste vaccinaties.

<p style="text-align: left;">Zoals de titel al zegt; hebben jullie tips voor bij en na de eerste vaccinaties?</p><p>Mijn zoontje krijgt donderdagochtend zijn eerste 2 prikjes en ik weet natuurlijk niet of hij er last van krijgt. Maar wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips voor na die tijd mocht hij koorts krijgen of huilerig zijn?</p><p> </p><p>Bedankt alvast!??</p>

Mijn dochter heeft afgelopen donderdag haar eerste prikjes gehad. Tip van cb was om meteen na de prikjes even te fietsen met de beentjes, zodat ze niet stijf worden. Daarnaast had ik paracetamol 60 mg gekocht, die ik had s avonds laat voor t slapen heb gegeven omdat ze erg huilerig was en ook koorts had. Dat hielp volgens mij erg goed, want ze heeft goed geslapen en in de ochtend was de koorts weg. 

Niks plannen de rest van de dag. Zorg bij thuiskomst dat je zelf een gevulde maag hebt en thee en tv in de buurt. Meestal wordt het een bankhang dag dus maak jezelf comfortabel. Liever geen paracetamol geven als het niet echt nodig is. Alleen misschien voor de nacht als hij er erg veel.last van heeft. Meestal valt t wel mee. Vaak slapen ze extra goed.Van de andere vaccinaties in het 1e jaar zal hij vermoedelijk weinig tot geen last hebben.Succes en sterkte.. het is toch altijd even slikken als je kleine een prik krijgt 

Zoals hierboven al genoemd: niks plannen die dag. Mijn zoontje had er geen last van. Was niet huilerig, geen koorts of verhoging. Hij heeft alleen heeeeeel veel geslapen! De dag erna ook nog btw. Dus dat was wel heerlijk, moet ik toegeven ☺️

Makkelijke kleding aan bv boxpakje en zodra de prikjes klaar zijn, in een dekentje wikkelen en meteen de fles of borst erin. Daarna lekker aankleden en rest van de dag en volgende dag niks plannen. Zorgen dat je eten in huis hebt en niks hoeft te doen indien dit niet uitkomt. Succes!

Onze dochter had bijna nergens last van. Ze sliep een gat in de dag en savonds had ze 38.7. Ietsjes hangerig maar viel reuze mee allemaal.   Na de prikken wel thuis gebleven om nog meer prikkels te vermijden,  dat wel. Succes!

Terug
Bovenaan