tips bij (eerste) vaccinaties

Hoi iedereen,

Mijn live dochtertje heeft vandaag haar eerste vaccinaties gehad en voelt zich duidelijk beroerd!

Op het CB zeiden ze dat ik haar geen paracetamol hoefde te geven, maar dat heb ik net toch maar gedaan want ze is zo zielig. Ze zit voortdurend bij me maar ik heb niet het gevoel dat ik haar genoeg troost kan bieden...........

Hebben jullie nog tips?

groetjes Sacha

hoi sacha,

dit is meer iets voor de volgende keer, maar ik zorg er altijd voor dat de beentjes goed worden bewogen , dit bevorderd de opname en voorkomt dat er zo'n harde bult onder komt. een koud en nat washandje mee om te koelen. en voor de tijd een zetpil geven.

nu kun je het alleen maar uitzitten

ik hoop dat het de volgende keer een beetje vlotter en minder vervelend voor haar gaat

veel succes en hoop dat ze met de zetpil wat rustiger word.

groetjes maaike

Ze ligt nu al een half uurtje rustig te slapen gelukkig!

Heeeeeeeel erg bedankt voor de tips! Ga zeker volgende keer wat kouds meenemen en daar nog even haar beentjes masseren!

is een warm badje doen.beetje bewegen met de benen.fiets beweging maken.ze krijgen een stijf gevoel .
willen ze dat nog dat je koude doeken erop doet???
omdat je koude doeken alles afsluit.spieren verkrampen terwijl het vloeistof moet doorstromen door het lichaam.

ik heb haar zoveel mogelijk met rust gelaten en elk 4 uur een paracetamol gegeven.want dan begon ze weer.gaf haar in de wagen de fles.s´avond in de tummy tub gedaan.
na 24 uur moet het over zijn.vertelde ze bij mij op het cb.het klopte ook wel precies 24 later werd ze rustiger.
sterkte.
gr marjan

Nee ze zei niets over koude doeken!

Uiteindelijk heeft ze veel geslapen. 15.20 de prikjes.
Geslapen van 16 - 19, van 21 - 24, van 24-05, van 5-8 en van 8.30 tot 12.

Ze is nu wel weer helemaal happy!
Al slaapt ze nog wel een beetje meer dan normaal vandaag.
Dr beentjes zijn nog wel wat gevoelig maar ik heb haar net in bad gedaan en daarna gevoed en naar bed. Hoop dat de laatste restjes straks ook over zijn.

thnx!

succes met je kleintje

volgende week moet mijn meisje alweer de 2e prik
vorige keer had ik helemaal op veel slapen gerekend, paracetamol in huis gehaald, nou het was 5 min huilen en 15min slapen en hele dag lachen en spelen.
en ik was zo toe aan wat extra slaap.
je weet nooit wat je kan tegenkomen

gr sabine

Hahahah

T is altijd leuk met die kleintjes. Je krijgt precies wat je niet verwacht........

Ach ik word steeds flexibeler en ben tegenwoordig altijd op alles voorbereid...zucht.
Misschien kunnen we bij de volgende keer ruilen van reactie op de prikjes.

groetjes

Terug
Bovenaan