Tips bij inslapen baby in combi met ouder kind

<p>Hallo allemaal,</p><p>Fijn als jullie met me mee willen denken. Misschien heeft iemand goede ideeen. </p><p>Het gaat over het inslapen van ons bijna 3 weken oude dochter. Het gaat nu als volgt; ergens tussen 20.30-22.00 wanneer we zien dat ze moe wordt bakeren we haar in en geef ik de laatste borstvoeding boven in donkere kamer. </p><p>Soms hebben we geluk en kan ik haar hierna vrij makkelijk wegleggen in de wieg. Maar vaak wordt ze weer wakker en moeten we uren met haar wiegen om haar slapend weer terug te leggen.</p><p>De reden dat we haar niet lang willen laten huilen is vanwege onze zoon van bijna 2 jaar die een kamer ernaast slaapt.  We zijn bang dat we dan twee wakkere huilende kinderen hebben.</p><p>Hoe hebben anderen dit aangepakt? Op welke leeftijd en hoe was jullie slaapritueel?</p><p> </p>

Hier precies dezelfde situatie gehad! Ons zoontje is nu 10 weken. Wij kozen ervoor om savonds en snachts niet te oefenen met zelf in slaap vallen in zijn eigen bedje. Ik voedde hem, dan viel ie in slaap. Ik wacht dan tot hij in zijn diepe slaap komt. Dat is na ong 25 tot 30 minuten. Dan kan je je baby moeiteloos wegleggen. Liever een half uur wachten dan eerder wegleggen en vervolgens uren bezig zijn. overdag was ook een enorme strijd met het in slaap vallen. Eergister de slaapknop gevonden. Kindje inbakeren, samen slaapliedje luisteren, in bed leggen, even laten huilen (hij moet prikkels van zich af huilen), terug de kamer in. Speen in zn mond, 1 hand op zn voorhoofd, andere op zn buik. Dan houd het verzet na 2 minuten op en slaapt ie. Kostte me 10 weken om hierachter te komen ?.  

Hier een meisje van 4 maanden en een meisje van net 2 jaar.  Wij hebben maar 2 slaapkamers en het was/is de bedoeling dat de meiden samen op 1 kamer slapen, maar ik denk dat we daar nog een jaartje mee wachten en dat de jongste zolang bij ons slaapt. Ik zie het echt nog niet zitten, gezien ze vaak nog voor een nachtvoeding komt en we moeten soms nog 10x per nacht de speen terug duwen. Ik wil ook echt niet dat de oudste wakker wordt, dus voorlopig slaapt ze nog bij ons ?
Sinds de laatste 2 weken wordt ze rond 20:30 echt moe en kunnen we haar na een voeding in dr bedje leggen en gaat ze zonder mopperen slapen. Eerder lukte dit ook niet hoor, dan sliep ze s avonds gewoon op de bank of op schoot en namen we haar pas rond 23:00 mee naar boven.
Overdag slaapt ze vaak ook gewoon in de box, ik heb echt geen zin om 10x terug naar boven te lopen om de speen terug erin te doen terwijl er steeds een peuter onderaan de trap staat te roepen. Dus ik ben nogal makkelijk eigenlijk, pas nu geeft ze s avonds aan dat ze echt moe is en dat ze behoefte heeft aan haar bed. Tot een paar weken terug lukte dit ook niet, dus dan maar lekker op schoot beneden zodat de oudste wel kan slapen.
De oudste wordt nu soms wel wakker als de baby s nachts huilt of als ik een flesje ga maken, maar als ik er dan heen ga voor een kus en ik zet het muziekje aan , valt ze snel weer in slaap. Dus ze is er ook echt wel aan gewend ondertussen, ik denk ook wel dat ik het een groter ding maak in mijn hoofd dan dat zij er echt last van heeft...

Hier bracht ik om 7 uur de baby naar bed, en om 8 uur mijn peuter. Gewoon omdat ik die tijd nodig had. Maar ik heb een man die een uurtje de oudste kon opvangen. 
De kinderen zijn nu bijna 3 en 6 maanden en ze slapen nu bij elkaar. De peuter wordt nooit wakker van zijn harde gehuil gek genoeg. En slapen van hem is best drama, zeker 4 nachtvoedingen.. maar hij is al een tijd ziek, verkouden, tandjes, gedoe.. 

Bedankt voor jullie reacties!
Wel fijn om te horen dat jullie het jezelf ook niet moeilijker maken dan nodig. Nu valt ons dochtertje avonds bij ons in slaap en kunnen we haar vaak goed wegleggen in bed. Nog een half uurtje liggen na de voeding is ook een goede tip, gaan we proberen!

Terug
Bovenaan