Tips bij misselijkheid

Ik ben sinds een week misselijk en het lijkt met de dag erger te worden.
Wie heeft goede tips? Regelmatig eten doe ik al. Ook voordat ik opsta eet ik een cracker en drink ik wat water.

Ik heb iets gelezen over gembercapsules en druppels (nux vomica d4)
Hebben jullie nog goede tips? Wat helpt bij jullie goed?
 
Hi!
Ai ik weet hoe je je voelt. Misselijkheid is echt verschrikkelijk!
Bij mij werkte optimel yoghurt drink. Dat en van die hele simpele Verkade kaakjes (die droge koekjes) was het enige dat ik binnen kon houden.
Nadat ik net had overgegeven dan drink ik gelijk een paar slokken water en die bleven ook dan binnen.
Ze zeggen inderdaad regelmatig eten... klopt ook maar als je niets binnen kan houden kan je beter je maag 2 uur rust geven na het overgeven en het dan weer proberen. Eet vooral dingen waar je trek in hebt, niets tegen je zin eten omdat het gezond zou zijn voor de baby, dat werkt alleen avarechts.
Eet vooral licht verteerbare dingen.
Bij mij werkte gember helaas niet, maar je kan het altijd proberen.

Ik ben nu 12 weken en vanaf week 5 extreem misselijk geweest. Ik was 6,5 kilo afgevallen en daar maakte ik mij zorgen over. De verloskundige gaf toen aan dat als je eten niet binnen kan houden enkele weken dat dat niet erg was voor de baby, maar drinken (vocht) is wel belangrijk. Als je dat niet binnen houd, dan moet je aan de bel trekken!

Succes!
 
Verse gember met honing als thee werkte goed.
Daarnaast kreeg ik via de HA medicatie. Sumprimal. Dit is ook te koop bij een aantal supermarkten.
Eigenlijk is dit voor wagenziekte, maar werkte bij mij prima
 
Ohh wat naar Mihu dat je daardoor ook zoveel af bent gevallen!
Ik probeer inderdaad gezonde dingen te pakken maar misschien moet ik gewoon idd lekker eten waar ik op dat moment zin in heb.

Brouwer suprimal heb ik even opgezocht en er staat bij dat je dan niet mag autorijden. Jammer want ik rijd altijd met de auto naar mijn werk. Maar is een goede tip voor als het echt niet meer te doen is, dankjewel!
 
Van de week heb ik van de verloskundige ook voorgeschreven gekregen. Zij gaf aan dat het niet uitmaakt als je je alert voelt. Je kunt ook medicatie vragen aan de HA.
Bij de eerste heb ik gembertabletten geslikt, dat ging toen goed! Is ook verkrijgbaar bij de apotheek of drogist. Nu ging is het daarmee helaas niet redden.
 
Brouwer en withlove dankjewel! Dan is het wel het proberen waard.
Begin eerst even met gembercapsules en mocht dat niet werken dan zal ik het proberen.
Heb maandag mijn eerste echo dus zal daar ook even advies vragen ☺️
 
Suprimal deed bij mij niks en is zoooo vies als je het overgeeft. Ik heb emesafene voorgeschreven gekregen van de huisarts. Ik heb ook nog even pimperan geprobeerd maar daar werd ik echt een soort stoned van. Met die laatste kon ik echt niet autorijden. Deze mocht ik ook niet te lang achter elkaar gebruiken dus vind ik minder 'geschikt'. Niets zorgde ervoor dat ik stopte met overgeven maar de emesafene haalde de scherpe randjes íets van de misselijkheid af. Succes! 
 
Terug
Bovenaan