Tips bij moeilijke stoelgang (7 maanden baby)

Mijn 7 maanden oude dochter heeft onvoorstelbaar veel moeite met haar ontlasting. Het heeft eigenlijk vanaf de geboorte al niet lekker gewerkt.

Ze heeft max 2x per week een poepbroek en dan is het echt keiharde klei.... Zo zielig!
Een paar bezoekjes aan de osteopaat hebben wel iets geholpen, maar nu is het weer terug bij af. Elke dag met de thermometer proberen lijkt mij ook niet de juiste oplossing.

Wie heeft de gouden tip?

Bedankt!

Hoi Rens27,

Mijn dochter (15mnd) ligt nu al 3 weken op haar rug in tractie in het ziekenhuis en heeft ook veel last van moeilijk poepen, en daardoor harde ontlasting.

Ze raden aan:
kiwi's
ontbijtkoek
veel vezel,s in haar geval dus: bruin brood, pap
ook krijgt ze af en toe een lepeltje koffie, dat vindt ze errug lekker en het stimuleert de darmen ook.

Misschien dat het bovenstaande al geprobeerd hebt?
Wat zegt je huisarts er eigenlijk van?

Groetjes en sterkte

Maple

Hoi Rens27,

Mijn dochter (15mnd) ligt nu al 3 weken op haar rug in tractie in het ziekenhuis en heeft ook veel last van moeilijk poepen, en daardoor harde ontlasting.

Ze raden aan:
kiwi's
ontbijtkoek
veel vezel,s in haar geval dus: bruin brood, pap
ook krijgt ze af en toe een lepeltje koffie, dat vindt ze errug lekker en het stimuleert de darmen ook.

Misschien dat het bovenstaande al geprobeerd hebt?
Wat zegt je huisarts er eigenlijk van?

Groetjes en sterkte

Maple

Misschien meer vocht, bijv. sinaasappelsap verdunt of Roosvicee laxo. En vezels, maar alleen in combinatie met vocht anders werkt het alleen maar tegen. Tijdelijk kan je ook lactulose geven.

Er zijn ook homeopatische druppels te koop.

Verder pruimen en peer, die heb je ook in potjes.
Roosvicee laxo, bovengenoemde dingen..

Opletten dat je niet te vaak of helemaal geen banaan geeft of bv rijst, wit brood.

xx

Een theelepeltje (olijf)olie door de fles.
Voor het slapen gaan een warm badje en het buikje met de klok mee masseren.
Het schijnt, dat vruchtensappen, waar appel en sinaasappel doorheen zit ook laxerend kunnen werken (worden afgeraden, wanneer kindjes aan de diarree zijn).

quote: MCJ8121 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-02-2009 13:07:55'));

Een theelepeltje (olijf)olie door de fles.
Voor het slapen gaan een warm badje en het buikje met de klok mee masseren.
Het schijnt, dat vruchtensappen, waar appel en sinaasappel doorheen zit ook laxerend kunnen werken (worden afgeraden, wanneer kindjes aan de diarree zijn).

Hi Marijon,
Ik kwam een paar maand geleden ergens een artikel tegen (volgens mij in 'Kinderen' ofzo) dat olie in de fles weer afgeraden werd. Als kinderen zich verslikken zou de olie in de longetjes kunnen blijven zitten vanwege de substantie en in het ergste geval longontsteking kunnen veroorzaken..Als alternatief werd, buiten de reeds genoemde laxerende fruitsoorten  en sappen,  aangeraden om de olie door de vaste voeding  te roeren. Zodat het met verslikken aanzienlijk minder snel in de longetjes  terecht zou kunnen komen..  

Groetjes Saskia

Ha Saskia,

weer wat geleerd!  Zo zie je maar: het ene CB gaat wat meer met de tijd mee dan het andere (ik woon ook in een gehucht). Ik heb toen wel begrepen, dat 1 lepel olijflolie per dag (door de voeding heen) genoeg is.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan