tips bij ondertemperatuur?

Ons mannetje heeft weer een lekker snotkoppie. Is pas de 3e keer dus ik mag helemaal niet klagen. Maar hij heeft last van ondertemperatuur. Hij is nu 35,5. Ik weet niet goed wat ik hier tegen kan doen. Ik heb hem warm aangekleed, kruik gegeven, verwarming wat hoger gezet en een extra dekentje gegeven. Iemand nog ideeen? Vanavond krijgt hij een warm eucalyptusbad om zijn neusje wat vrij te krijgen. Maar kan ik hem nu wel of niet een zetpil geven?

majo onder de broek en dan nog sokjes aan
lekker dik vestje en heel veel bij jouw laten zitten om jouw lichaamswarmte te gebruiken.
een zetpil is om de temperatuur te verlagen en dat is nu niet het geval

Heeft hij koorts gehad afgelopen dagen het is namelijk normaal dat ze dan onderr temperatuur krijgen.
je kunt niet meer doen dan extra dik aankleden.
Toen Ethan dat had na een week hoge koorts lag hij in bed met pyjama,slaapzak 3dekens en 2kruiken en daar mee kon hij op temperatuur blijven snachts

Hij heeft nog geen koorts gehad. Eigenlijk nog nooit. Bij de infectie na de geboorte had hij ook flinke ondertemp. Misschien dat zijn lichaampje gewoon zo reageert op ziekte. Weleens een keer verhoging, maar niet heel hoog. Heb de huisarts gebeld en mag hem wel gewoon zetpilletje geven. Bij koorts zakt de temp dan, maar bij normale of ondertemp blijkbaar niet. Ik volg haar advies maar gewoon op. Hij heeft nu een extra deken en een kruikje. Straks nog maar een warme kruik en een warm flesje erin. Hij heeft vandaan toch te weinig gedronken. Dan kan hij weer warm de nacht in.

ik heb zelf ook altijd een ondertemp. als kind al en nu nog. mijn "normale" lichaamstemperatuur is ook 35,5. maar gek genoeg heb ik het niet snel koud.

misschien heeft t cb tips. hebben jullie ook zo'n advies lijn?
kun je dan zo effe heen bellen.

tsss..heeft hij hem niet geplaatst!!

Heeft hij goed geslapen? Hoop dat hij flink opknapt!

Maar het is sowieso altijd goed om te weten wat de 'normale'temp van je kind is, die kan namelijk heel erg verschillen per persoon.
Hier hebben mn man en kids ook een lage temp!

Terug
Bovenaan