Tips bij opmaken bedje?

A

Anoniem

Guest
Wij hebben vrijdag onze meubeltjes gekregen. Hartstikke leuk en ben er nu al 3 dagen druk mee. Vandaag alles gepoetst en nu is het tijd voor inruimen. We wilden graag zien hoe alles eruit zou gaan zien, dus hebben we het bedje al opgemaakt.
Alleen met kort opmaken, moet je veel van het lakentje en dekentje onder de matras stoppen. Nu ligt het achterste deel van de matras een stukje omhoog. Dat kan toch niet de bedoeling zijn???

Hoe doen jullie dat?

Groetjes Anoek
(27+3 weken zwanger van de 1e)

je bedoeld zeker dat door het dekentje t matrasje omhoog blijft staan omdat er zoveel deken onder gestopt is?
Als je dat bedoeld trek ik het hele stuk wat eronder hangt door de lattenbodem heen tot t op de grond hangt..zie je toch niet want hangt onder je ledikant..

Gr angela mv Sam 20-11-2007

ik heb het gewoon zover mogelijk onder de matras door naar het hoofdeinde doorgetrokken.

Hoi,

Je kunt het gewoon mooi opdekken, zoals je wil. De kraamhulp haalt het toch eraf en dekt het allemaal opnieuw op.
Volgens mij deed ze bij ons het dekentje dubbel, dan hoef je er niet zo'n lang stuk onder te doen.

Groetjes

Wil me bij Reisa aansluiten. De kraamhulp doet het onmiddelijk anders zodra ze binnenkomt, heb je dan op zitten ploeteren. Maak het gewoon leuk op zodat het kamertje er gezellig uitziet en de rest komt vanzelf.

ik heb het bedje in een "zeemansbedje" matrozenbedje  opgemaakt
dus met anderen woorden van het lakentje maak je een soort zak zodat de kleine niet onderin kan schuiven en wel in het midden van het bedje ligt
Dit is mijn vierde zwangerschap en met de andere drie kinderen vonden ze het geen probleem ook hebben ze bij mij het bedje niet opnieuw opgemaakt en lieten ze het liggen zoals IK het opgemaakt had

even een uitleg over hoe je het bedje kunt opmaken

normaal doe je de laken vanuit de onderkant opmaken
nu maak em vanuit de bovenkant op
je legt de laken met op z'n kop en met de applicatie ( als je dat hebt ) naar het voeteneind je stopt de laken aan de hoofdeinde onder het matras
je pakt de laken op aan het voeteneind en vouwt em naar boven dan heb je als ware een zak dan leg je de deken er op en stopt de deken in het bedje je pakt de laken en vouwt em over het dekentje heen zoals je dat op de korte manier ook doet
dan is ie klaar en heb je een veilig bedje voor de kleine en het staat veel mooier dan die kort opgemaakte bedjes
ze kunnen niet onder de dekens schieten

groetjes

Inderdaad: kraamhulp heeft daar veel ervaring mee. Bij ons vouwde ze het dekentje ook dubbel. Ik heb de wieg nog niet opgemaakt. Het matrasje en het beddengoed liggen in een vuilniszak in de wieg, zodat het niet gaat verstoffen. Maar opgemaakt staat het natuurlijk wel veel vrolijker!  

Andere handige tip: leg een hydrofiele luier op de plek waar zijn/haar hoofdje  ligt. Dan hoef je na iedere kwijl- of spuugbeurt alleen maar die  doek te verwisselen.

Succes!

Tweekeermama

Terug
Bovenaan