tips bij plaatsing Mirena?

Lady's

Maandag moet ik naar het ziekenhuis om de Mirena-
spiraal te laten plaatsen.
Eh.. ik zie er een beetje tegenop eigenlijk.
Hebben jullie wellicht nog tips of iets waar
ik rekening mee kan houden?

Hoi,

Heb je pijnmedicatie meegekregen. Ik kreeg van de huisarts vooraf diclafenac tegen de pijn, maar ook gaat de baarmoedermond hier iets beter van openstaan zodat de plaatsing makkelijker gaat.
Ik zelf heb niet gevoeld van de plaatsing.
Probeer vooral zoveel mogelijk te ontspannen op het moment dat het gebeurt, het is al niet de meest makkelijk positie waarin je ligt en als je spant gaat de plaatsing moeilijker en is het heel vervelend voor jezelf.
Veel succes maandag.

Liefs Saskia

Allereerst succes maandag, het plaatsen kan niet prettig zijn, met name omdat je kramp krijgt. Ik heb een uur voor het plaatsen 2 tabletten Aleve Feminax ingenomen. Er zit naproxen in en dat helpt/ voorkomt kramp! Bij mij heeft het erg goed geholpen.
Je kan het gedurende de dag nogmaals innemen en ook dat werkt erg goed.
Nog een tip probeer lekker te kletsen over koetjes en kalfjes dan ben je het meest ontspannen en is het het minst onprettig.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Hoi. Ik heb hem 6 weken geleden ook laten plaatsen. Eerst bij de huisarts, maar die had hem niet goed geplaatst dus toen ie verwijderd was heb ik de volgende in het ziekenhuis laten plaatsen.. Ik heb geen pijnstiller genomen of zo, en vond het wel om te doen. Ik vond dat eendebekding inbrengen erger..
Je moet idd proberen te ontspannen.. De arts die hem bij mij plaatste had een assistente erbij staan en die was een beetje over koetjes en kalfjes aan het praten en vroeg hoe het met de kleine was enz. enz. en dat scheelde wel moet ik zeggen..
Probeer je niet te druk te maken, het hangt denk ik veel af of je je goed kunt ontspannen..
Succes!! Gr. Anne-Marie

Hoi Happy,

ik heb hem onder narose laten plaatsen. Ik had een koperhoudend spiraaltje maar die kregen zowel de huisarts als de gynaecoloog er niet zo uit. De gynaecoloog heeft nog wel geprobeerd om hem los te trekken maar dat is niet gelukt. Auwie!!!! Dus toen hij de een verwijderde is de andere geplaatst. Ik heb er helemaal niets van gemerkt. Achteraf heb ik er geen last van gehad, alleen wat licht bloedverlies. Dus haal maandverband in huis want tampons zijn dan echt niet prettig.

Groetjes van Marloes

Ik denk dat je nu bevallen bent het minder pijnlijk zal zijn. Ik heb hem eens laten zetten bij de HA nog voor ik zwanger was. Ben dus letterlijk van mijn houtje gegaan.

maar goed daar heb jij weinig aan. Ik zou lekker wat paracetamol nemen voor je gaat en lekker ontspannen, dan heb je er het minste last van.

Succes meid.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi,
Mijn Mirena heb ik nou 6 weken.
Laat je niet gek maken ,dat ding hebben ze zo erin gezet.
Mij hadden ze zo gek gemaakt ,dat 1 vriendin extra mee was gegaan voor als ik niet meer zelf naar huis kon rijden.Na een bevalling valt het echt mee.
Ik heb zelf alleen veel klachten erna gehad.Maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon.ik heb echt 5,5 weken bloedverlies/menstruatie gehad en buikpijn pijn in de rug,moe enz.Was deze week bij de gyn. voor na controle.Ik zei dat ik twijfelde of ik heb nog wilde ,zegt die man :
Ja,dat hebben we van tevoren gezegd dat je bloed verlies zou hebben.De eerste 4 maanden zijn gewoon klote,zo zei hij dat.
Dus dan wachten we maar een paar weken af.
Hij zegt haal hem nu niet eruit want over een paar weken ben je ZO blij ermee.
Weet niet of je hier iets aan hebt,maar wou het effe kwijt.

Succes maandag.
Laat je nog wat weten ,hoe het gaat.
groetjes natasja

Hoi Happy,

Misschien een gekke tip, maar gaat je babv mee naar het ziekenhuis?
Ik had Bas mee toen ik het spiraaltje liet plaatsen. Hij stond naast me toen de arts bezig was. En laten we eerlijk zijn: wat is nou een betere afleiding dan onze eigen schatjes!

MVG,
Kariin

Terug
Bovenaan