Tips bij rode en kapotte billen!!!

Ik heb het wondermiddel uitgevonden voor rode en kapotte billen.

Bepaal eerst:

1. Luieruitslag
2. Schimmeltje: schilferige randjes is een kenmerk en het gaat niet over bij smere met crème.

Wat te doen bij een poepbroek:

1. in een laagje water zetten en alles eraf weken. Zo hoef je de billen niet aan te raken en voorkomt veel gehuil. Mijn meisje vind het erg leuk om steeds met de billen in badje te zitten. Ik hou het rompertje aan en het shirtje ook, alles goed omhoog houwen en stroop de mouwtje helemaal op.

2. Handdoek eromheen en drogen met de lauwe fohn. Niet te dicht erop en voel met je ahnd of het droog is.

3. Smeer bij schimmel eerst miconazol op de rode plekken. NIET op de open plekken!!! Goed in laten trekken, fohnen helpt daarbij goed. Is het droog/licht vettig? blijf minstens 5 dagen doorsmeren nadat de schimmel voor het oog verdwenen is!!!!!!

4. smeer zinkPASTA op de rode plekken en open plekjes!!! Deze zinkpasta is zo te koop bij de apotheek. Koop gelijk 150 gram, dan kun je even vooruit. Smeer dun en geen klodders!!!

5. 2 eetlepels maizena in de luier (zeker voor de nacht) dit neemt het vocht goed op. De ontlasting krijgt minder kans om op de billen te blijven zitten!

6. Luier aan

7. beentjes insmeren met crème, omdat anders de huid droog wordt van het vele badderen.

Extra tips:
* Blijf alert op elke poepluier.... kijk zeker elk halfuur in de luier als ze op zijn! En direct verchonen! als ze slapen kun je er niet voor, maar bekijk de luier voordat je zelf naar bed gaat en verschoon nog even!
* In plaats van het hele badriueel 's nachts uit te voeren kun je ook: Zwitsal doekjes naturel parfumvrij gebruiken, maar doe dit alleen 's nachts. Het doet pijn als de billen open liggen!
* Als ze 's nachts veel geluid maken altijd in de luier kijken. Ik heb zo eens drie poepbroeken 's nachts verschoont. Als je dit niet doet, vreet de poepbacterie 's nachts in de huid met alle nare gevolgen... waarschijnlijk moet je dan van vooraf aan beginnen. Dus heb je eigen nachtrust over voor de billen van je kind, anders duurt het nog langer!

Resultaat:

Maandag; billen helemaal open, tot bloedens toe
Dinsdag 1/4 dicht
Woensdag 1/2 dicht
Donderdag 5/6 dicht
Vrijdag: helemaal dicht.

Ik blijf het ritueel doordoen zolang als ze veel poept. Heel af en toe verschoon ik haar met doekjes Zwitsal NAturel, maar alleen als ik weg ga! Badderen is beter!

Dus dit is iedereen aan te raden!! Ik was ten einde raad en rode billen zijn niet leuk en helemaal niet als ze kapot gaan, maar ik weet wel wat ik nu moet doen! En dat wilde ik jullie toch meegeven!
 
Hoi, super dat het nu beter gaat met haar billetjes!!
Zelf heb ik bij mijn kinderen nooit gehad dat ze zulke kapotte billen hadden. Ik deed ook bij elke luierverwisseling altijd smeren met sudocreme. Ook de inwerking van urine op de huid kan problemen geven, niet alleen ontlasting.
Mijn dochter heeft vorig jaar wel schimmel gehad op de schaamlipjes. HELP.
Wat ik deed was alles schoonmaken, deppen en niet vegen. Dan daktarin (miconazol) erop en meteen sudocrem of zink erop. Je vermengd beide zalven maar zo blijft de miconazol wel beter zitten. Anders wordt het snel opgenomen door de luier ipv de huid. Bij de apotheek kun je ook vragen of ze miconazol al voor je willen mengen met zink. Dit gebeurd in de zorg ook heel vaak dus waarom in de thuissituatie niet. De schimmel was snel over!
Groetjes, Lianne
 
Terug
Bovenaan