Tips bij rode en kapotte billen!!!

ieder kind maakt de tandendookom-periode door... dat kan gepaard gaan met enorme rode billen en kapotte plekken door het vele poepen! Dit is verschrikkelijk voor je kind en jezelf, MAAR:
Ik heb het wondermiddel uitgevonden voor rode en kapotte billen.

Bepaal eerst:

1. Luieruitslag
2. Schimmeltje: schilferige randjes is een kenmerk en het gaat niet over bij smere met crème.

Wat te doen bij een poepbroek:

1. in een laagje water zetten en alles eraf weken. Zo hoef je de billen niet aan te raken en voorkomt veel gehuil. Mijn meisje vind het erg leuk om steeds met de billen in badje te zitten. Ik hou het rompertje aan en het shirtje ook, alles goed omhoog houwen en stroop de mouwtje helemaal op.

2. Handdoek eromheen en drogen met de lauwe fohn. Niet te dicht erop en voel met je ahnd of het droog is.

3. Smeer bij schimmel eerst miconazol op de rode plekken. NIET op de open plekken!!! Goed in laten trekken, fohnen helpt daarbij goed. Is het droog/licht vettig? blijf minstens 5 dagen doorsmeren nadat de schimmel voor het oog verdwenen is!!!!!!

4. smeer zinkPASTA op de rode plekken en open plekjes!!! Deze zinkpasta is zo te koop bij de apotheek. Koop gelijk 150 gram, dan kun je even vooruit. Smeer dun en geen klodders!!!

5. 2 eetlepels maizena in de luier (zeker voor de nacht) dit neemt het vocht goed op. De ontlasting krijgt minder kans om op de billen te blijven zitten!

6. Luier aan

7. beentjes insmeren met crème, omdat anders de huid droog wordt van het vele badderen.

Extra tips:
* Blijf alert op elke poepluier.... kijk zeker elk halfuur in de luier als ze op zijn! En direct verchonen! als ze slapen kun je er niet voor, maar bekijk de luier voordat je zelf naar bed gaat en verschoon nog even!
* In plaats van het hele badriueel 's nachts uit te voeren kun je ook: Zwitsal doekjes naturel parfumvrij gebruiken, maar doe dit alleen 's nachts. Het doet pijn als de billen open liggen!
* Als ze 's nachts veel geluid maken altijd in de luier kijken. Ik heb zo eens drie poepbroeken 's nachts verschoont. Als je dit niet doet, vreet de poepbacterie 's nachts in de huid met alle nare gevolgen... waarschijnlijk moet je dan van vooraf aan beginnen. Dus heb je eigen nachtrust over voor de billen van je kind, anders duurt het nog langer!

Resultaat:

Maandag; billen helemaal open, tot bloedens toe
Dinsdag 1/4 dicht
Woensdag 1/2 dicht
Donderdag 5/6 dicht
Vrijdag: helemaal dicht.

Ik blijf het ritueel doordoen zolang als ze veel poept. Heel af en toe verschoon ik haar met doekjes Zwitsal NAturel, maar alleen als ik weg ga! Badderen is beter!

Dus dit is iedereen aan te raden!! Ik was ten einde raad en rode billen zijn niet leuk en helemaal niet als ze kapot gaan, maar ik weet wel wat ik nu moet doen! En dat wilde ik jullie toch meegeven!
 
Geniet nog even van je zwangerschap! En als het zover is.... sterkte met de bevalling! Hopelijk gaat het vlot en zonder al te veel pijn!
En geniet van je kraamweek!
 
Bedankt voor de tip! We zitten nu midden in zo'n periode en ze heeft al een beetje pijn aan de billen. Het is nog niet open, maar wie weet hoe snel dat kan gaan.....
 
Ja, meid pas er mee op. Ik ontdekte rode billen op donderdag en vrijdag was het een beetje open en zaterdag helemaal. Dus neem de tijd voor het billenritueel en blij er lekker om thuis. Dan is het het snelste weer over. Want als je de luier met poep te lang om laat ligt het zo weer open!

Poept ze veel? En weet je waardoor het komt? Bij ons kwam het door een diarree dat zich niet snel herstelde door doorkomende tandjes. Nu poept ze nog 3 keer per dag, maar dat is minder zuur maar af en toe nog wel eens dun.

Hou het in de gaten....
 
ik vind het nogal een gedoe als ik het zo lees...

trouwens bij een schimmel mag je niet langer dan 2 weken anti schimmel creme smeren.

Gelukkig heeft ze er (nog) geen last van..
 
Ja... het is een heel gedoe... maar als ze echt kapot zijn, helpt dit heel goed.... maar als je een kortere versie hebt..... andere tips zijn heel welkom!
 
idd als de billen echt kapot zijn, heb je weinig andere keus bloempje.

Mijn ervaring is ook dat als er sprake is van een schimmel dat je dit ziet aan de cirkelvormige vlekken/kringen. Voor mij heel kenmerkend.

Hier beginnen de billen sinds gisteren weer rood te worden. Na flinke zinkolie 's-nachts hersteld het goed maar dan een paar van die fikse poepbroeken en ja hoor. Dus ik matig weer met fruit ... Vanavond gaat ze lekker in bad!

 
Terug
Bovenaan