Tips bij smaakverlies door covid19 dreumes

<p>We zijn hier momenteel allemaal gevloerd door corona. 37 weken zwanger, van de week medische inleiding. Het is best wel even pittig, dat het zo moet lopen, maar ik heb ook erg veel last pijn. Mijn bekkenpijn is zo erg geworden sinds de corona, dat ik met moeite rondstrompel in huis. Maargoed, geen ernstig zieken. Wat ik wel heel zielig vind is dat onze dochter van 22 mnd echt niks meer eet of drinkt sinds 4 dagen nu. </p><p>Eerst dacht ik aan keelpijn. Maar de dingen die ze soms nog wel wat eet/vraagt zijn heel wisselend in smaak, structuur en temperatuur. En zodra we eten voor haar neer zetten raakt ze al overstuur. Ze wil heel graag, vraagt ook om dingen (vandaag mandarijn, aardbei, broodje hummus, koekje, yoghurt met flakes etc.) Komt overstuur aan tafel zitten, doet een hap tegen haar tong en trekt het vieste gezicht ooit. En dan is ze helemaal krijsend overstuur. De hele dag huilerig, licht geraakt, pieperig. 's nachts letterlijk elk uur huilen. Ik denk dat ze mega honger heeft. </p><p>Ze wil in de ochtend de fles melk (200 ml ongeveer) nog wel drinken, maar ook die slaat ze de rest van de dag weg. Ik heb er gisteren verder ook maar een klein half bekertje ander drinken in gekregen (limo, water, thee, bouillon, knijpfruit geprobeerd). Maar alles is vies. </p><p>Op dit moment plast ze nog, en eten, tja, dat komt dan wel weer. Maar je leest zoveel over dat het misschien wel weken gaat duren of helemaal niet over gaat. Daar schrik ik dan wel een beetje van. En ik zelf loop ook behoorlijk op mn tandvlees zeg. </p><p>Heeft iemand ervaring met deze klacht bij zo'n jonkie? Hoe lang hield het aan? Tips?</p>
 
Pittig! 
Ons kleintje was 7 maanden en vermoedelijk ook smaakverlies. Weigerde ook alle voeding. We hebben het toen voor elkaar gekregen door hem op een nat washandje te laten sabbelen, vervolgens een fles met water aan te bieden en dan 'stiekem' en snel de fles met water te verwisselen met eentje met melk. Dat duurde drie dagen. Daarna nog twee weken alleen melk gegeven. Eten wou er niet in. En toen eten weer opgebouwd. 


Die van jou is flink ouder. Misschien waterijsjes? Dingen met neutraal smaakje?
Beterschap!  
 
Ah ja met opvolgmelk was het niet zo heftig als ze niks anders at ja. Wel fijn hoe jullie een manier gevonden hadden om in elk geval dat naar binnen te krijgen. 
Vandaag had ze ineens trek in "koekjes" met boter (beschuit met boter) dus daar heeft ze er al 3 van op. De fles melk vanmorgen ging ook wel. Waar je al niet blij mee bent zeg! Het blijft aanmodderen hier. En wat een gilpartijen bij de maaltijden zeg ?‍? 
Ik hoor ook heel wisselende dingen over hoe lang deze klacht aan kan houden. Hoop zo dat het niet weken gaat duren....
 
Snap dat je denkt aan de smaak idd! Maar misschien nog paracetamol proberen? Toch last van iets in haar mond? Of misselijk ofzo? 
 
Terug
Bovenaan