Tips bij vaccinatie 11 maanden

<p>Goedenavond dames (en misschien ook heren)</p><p> </p><p>Ik heb een vraagje over de vaccinaties van onze kleine hummeltjes. </p><p>Ik hoor van verschillende moeders dat die een zetpil zetten voordat ze een prikje laten zetten. Dit heb ik zelf uiteindelijk nooit gedaan omdat ik dan weer lees dat het de werking van de vaccinatie niet ten goede komt. </p><p>Ook heb ik gehoord over een koud washandje/compares op de plek te houden wat evt pijn tegen gaat. Dus mijn vraag is of jullie nog iets weten want ik heb het idee dat ze het nu veel bewuster mee krijgt en ik wil natuurlijk dat ze zo min mogelijk pijn heeft en of last ervan heeft. Ze zal het snel vergeten zijn maar jullie snappen m'n moederhart vast wel</p><p> </p><p>Dikke knuffel! </p>
 
Ik vond dat mijn dochter er weinig last van had. Heel even een piep tijdens het zetten van de prik maar een paar seconde later alweer over. Wel masseer ik na de prik altijd even de prik plek, dat zorgt ervoor dat de vloeistof beter verdeeld en er geen harde, pijnlijke plek ontstaat. 
 
Ook onze dochter gaf alleen een kik tijdens bet zetten van de prik en was daarna weer erg vrolijk.
Indd even lekker masseren op de plek van de enting. Nergens last van gehad naderhand. 
 
Terug
Bovenaan