Tips bij verkoudheid baby 11 maanden

<p style="text-align: left;">Hoi iedereen!  Mijn zoontje van 11 maanden is voor het eerst verkouden, ik wil hem hier zo comfortabel mogelijk doorheen helpen. Iemand goede tips? Hij krijgt nu verse gemberthee , dat lijkt iets verlichting te geven.</p>
 
Neusdruppels van zoutoplossing! Dan komt het slijm gemakkelijker los. En het hoofd eind van het bed wat hoger leggen, bijv door een handdoek onder het matras.
 
Luuf onder de voetjes smeren in de nacht. En ik doe als het echt te erg is nog een uitje snijden en die onder het bed. Ruikt wat als je in de morgen in de kamer komt maar mijn meisje slaapt met verkoudheid een stuk beter.
 
Je kan bij de apotheek (zonder recept) xylometazoline halen. Dosis is dan 0,025% maar het helpt onze dochter echt door de verkoudheid heen en ze is ook korter verkouden omdat ze goed slaapt. Het is iets heftiger dan zoutoplossing, maar je baby en jij worden er heel blij van! Wij gebruiken het alleen op het hoogtepunt van de verkoudheid, als ze er 's nachts wakker van wordt. 
 
Mee onder de douche nemen of juist mee de badkamer in als jij gaat douchen. Het stoom helpt ook alles losser te laten komen.
Goed ruimtes ventileren en je kind ook lekker mee naar buiten nemen. Frisse lucht doet altijd goed!
En veel water laten drinken en verder de eerdere tips die al gegeven zijn 
 
Als hij duimt heb ik er nog eentje: het restantje Luuf dat toch aan jou vinger zit afsmeren aan de buitenkant van de hand. Het verlengde van de pink zeg maar. Die stoppen ze niet zo snel in hun mond en de luuf is dicht onder de neus?
 
Terug
Bovenaan