Tips campings italie

Hallo Allemaal,

Wij willen deze zomervakantie graag op vakantie naar italie.
Het liefst huren we een ingerichte tent of stacaravan.
Heeft iemand hier ervaringen mee en tips voor leuke campings die kindvriendelijk zijn voor kinderen van 1 en half en 5 jaar?
 
Ik zou eerst maar eens gaan kijken op welke campings er nog plek is. In Italië zijn de (leuke)campings vaak gauw volgeboekt in de zomervakantie.

Het hangt er ook een beetje vanaf waar je heen wilt. Lago Maggiore, Gardameer of de kust?
Aan het Gardameer zit bv Camping Bella Italia. Mooie camping, maar vrij groot en niet goedkoop.
Bij het Lago Maggiore heb je bv camping Continental. Leuke camping waarop alles aanwezig is. Aan de (adriatische) kust zitten ook meerdere leuke campings. Ga gewoon kijken welke campings nog plaats hebben en kijk ook even op Zoover.nl wat anderen van de camping vinden.

Ik ben echter wel bang dat je er vlot bij moet zijn. Ik kon vorig jaar in november nl al niet meer een plekje boeken op een bepaalde camping in Italië. Wij zijn uitgeweken naar Kroatië. Ook een prachtig land en bijna net zover rijden als sommige plaatsen in Italië. (1300-1400 km)
Succes met zoeken!
 
Inderdaad is het nu al moeilijk om wat leuks te vinden!
Heb al wel wat gezien maar nog even over nadenken en dan snel beslissen.
Wat we gezien hebben is in toscane.
Als jullie zo'n eind met de auto rijden rijden jullie dan in 1x door of met overnachting?
 
In Toscane is Norcenni Girasole errug leuk!
In Figline..Hele grote camping maar genoeg te doen voor kinderen..Erg centraal gelegen voor uitstapjes als pisa, sienna, luca, florence..
Verschillende keren geweest alleen hadden we toen nog geen kinderen (dus konden in een keer doorrijden) Met kinderen zou ik misschien toch ergens overnachten.
 
Hi,

Bella Italia is inderdaad een erg leuke camping! wij zijn er ooit zonder kids geweest.

Italië is sowieso een duur land, dus het maakt wat campings betreft niet zoveel uit. Over het algemeen zijn de ingerichten stacaravans of huisjes overal even duur.

Wij gaan nu voor de tweede keer naar Union Lido aan baai van Venetië. De eerste keer was onze oudste net 1, nu is hij tegen die tijd 4 en onze jongste 1. Wij zijn toen met Eurocamp geweest, maar gaan nu met een andere organisatie, die veel goedkoper is.

Voordeel van de Adriatische kust is dat het veel beter weer is in het voorseizoen (wij gaan in juni). Nadeel zijn de muggen, maar alle stacaravans zijn volgens mij voorzien van horretjes. En goed smeren. In Italië hebben ze zelf muggenmiddelen voor baby's.

Lijkt wel een reclame verhaal, maar dat is het niet. Overigens is Union Lido wel een enorme camping, maar dat vonden wij fijn. Dan hoef je de camping niet af met die ukkies, als het niet nodig is.

Wij gaan niet overnachten, maar rijden 's nachts. dit is ons de laatste keer met onze oudste goed bevallen. Dan slapen de kindjes en vervelen ze zich niet. Tis wel de eerste dag afzien wat vermoeidheid betreft, maar ach, daarna heb je nog een hele vakantie voor je.

Succes met je keuze.

Gr. Tamara.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Het is inderdaad supermoeilijk om nog wat te vinden.
Ik ben nu aan het kijken in zuid frankrijk.
We zitten echt aan de schoolvakanties vast.
 
Met de "losse" wagen rijden we rustig in 1 keer door. Maar dan rijden we ook allebei om de beurt. We vertrekken 's-nachts en rijden dan in de nacht 3 uur achter elkaar. Overdag 2-2,5 uur.

Sinds 3jaar hebben we een vouwwagen. Daarmee rijden we in 2 dagen. We overnachten dan in een pensionnetje. Volgend jaar voor het eerst met een caravan. Ook 2 dagen rijden, maar dan overnachten op een camping.

Frankrijk is ook een mooi land. Zitten ook veel mooie en leuke campings.

Groetjes, Cathy
 
Hallo,

Mocht je inmiddels nog zoekende zijn naar een perfecte (beschikbare) camping, dan helpen we je graag. Eurocamp biedt luxe stacaravans en bungalowtenten aan in heel Europa. Een aantal campings vallen onder ons 'Petit Paradis-programma', deze zijn speciaal geschikt voor gezinnen met babies en peuters. Meer informatie vind je op www.petitparadis.nl.
Als je een email stuurt naar webcare@eurocamp.nl met de gewenste datum en specifieke wensen dan kunnen we je vrijblijvend een aantal mogelijkheden op maat toesturen.

Met vriendelijke groeten,
Eurocamp Webcareteam
 
Terug
Bovenaan