Tips cb/prikjes gevraagd!

Binnenkort moet ons zoontje naar het cb voor zijn eerstje prikjes.
Ik zie er best tegenop, omdat je niet weet hoe hij gaat reageren. Heeft iemand tips voor ons voor tijdens de prikjes en vooral ook voor daarna. Zijn ze na de prikjes echt ziek en zo ja hoe merk je dat dan?????

Lotte moest afgelopen maandag naar cb voor haar eerste prikjes, bij mij was cb heel lief voor haar, ze zeiden van ga nu maar dicht bij je dochter zitten zodat je haar kan troosten. Direct na beide prikjes hebben ze haar meteen in mijn armen gedrukt en je moet gewoon lief dingen zeggen en troosten.
Lotte heeft gelukkig geen koorts gehad van haar prikjes, ze was nadat we thuis waren is slaap gevallen en heb haar in bedje gelegd, toen ze wakker werd heb ik meteen flesje gegeven (wij doen aan rust en regelmaat boekje van ria blom) en toen ik haar luier ging verschonen haar temp gemeten geen koorts en ze zat daarna een heel verhaal aan mij te vertellen met af en toe een beetje zielig gebrabbel.
Zo kan het ook het is mij echt reuze meegevallen,maar ik zat net als jij er wel heel erg over in.

Sterkte!!

Lilian mv Lotte

Die van mij is eergister geweest. Was inderdaad heel zielig maar die prikken zijn zo voorbij.
Daarna getemperatuurd en op bed gelegd. Toen ie na   2 uur wakker werd moest ie eerst lachen en na 5 sec bedacht ie zich denk ik dat ie zich helemaal niet lekker voelde...brullen joh. En hij wou alleen maar tegen me aanliggen. Toen het niet op hield heb ik hem een zetpilletje gegeven....toen was het met een half uurtje over.
Volgende dag niks meer van te merken.

Maar hou wel even de temperatuur goed in de gaten en zorg gewoon dat je die dag/nacht voorbereid bent op wat gehuil enzo.

Tis echt niet leuk...maar beter dan een of andere ene ziekte denk ik dan maar.

hallo

ik heb ook even een vraagje hierover.. waar halen jullie de zetpillen,, want bij de da hebben ze die niet van paracetamol voor kinderen van 2 maanden , dus zeg 60 mg.. alleen paracetamol van 125 mg voor kinderen vanaf 3 maanden..

liefs tobi e

enne ik heb gehoord dat je het beste een koud washandje mee kan nemen om tegen het plekje te houde meten na de prik...

enne als ze koorts krijgen natte sokken aan laten trekken...

De zetpillen van 60 mg zijn te koop bij de apotheek in een doosje van 10 stuks.

Vandaag ook de 1e prikjes gehad. Bij de 1e hield mike zich goed alleen een kreetje, maar bij de 2e was ie wel een beetje overstuur. Mn man was ook mee en die heeft em getroost. Thuis een fles en nu ligt ie lekker te slapen.

gr babbelaartje

Ik heb heel veel opgezocht op internet, hoe je het beste  je kind er door heen kan loodsen.

-Ik ben zelf 2 dagen van te voren begonnen met tujadruppels van vsm, speciaal voor bijwerkingen tegen te gaan bij inentingen voor baby's.

-Toen ze geprikt werd heb ik gevraagd of ze het er langzaam in wilt spuiten, dat is weer beter en hebben ze minder last.

-Daarna heb ik de plekjes met babyolie gemasseerd gelijk na het prikken.

-Een paar uur later heb ik er een beetje Yoghurt op gedaan, voor de afkoeling.

Ik moet zeggen ze heeft er totaal geen last van gehad van haar beentjes.
 En je kon er gewoon aanzitten, ze heeft wel heel veel geslapen.

En over deze zetpillen ik dacht als ze meer dan 6 kilo wegen mag er een hele in anders geloof ik de helft. Maar vraag het wel even na op het cb. Want ik weet het niet zeker.

Heel veel succes, en het valt allemaal wel mee
Geloof me.

Liefs Ilse en Danique

Wat betreft die zetpillen;
Geef altijd een hele zetpil en nooit geen halve gaan geven.
Een zetpil wordt gemaakt met een hoeveelheid miligram stoffen erin, maar die stoffen zitten nooit helemaal verdeeld over de zetpil. (kan dus best zijn dat er in het topje van de zetpil meer smg zit dan in het kontje bijv).
Hoe kom ik aan deze wijsheid zou je je afvragen. Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb een cursus medicijnen toedienen gehad en daarin werd dat dus verteld.

Het best is dus om zetpillen te halen met de juiste hoeveelheid voor je kindje.

Groetjes Pauline

Terug
Bovenaan