TIPS Creatieve bezigheden > 19,5 maand oud

Ik lees af en toe dat moeders met hele kleine kindjes kleuren en verven. Ik heb dit met mijn dochtertje nog niet gedaan, vind het nog een beetje eng ... wat gebruiken jullie dan voor materiaal? Ik neem aan dat je dit dan samen doet? voordat de verf/potlood op de muur zit?!

Ik laat ons dochtertje regelmatig stickertjes plakken op een vel papier en sinds kort heb ik magnetics! Magneetjes die je op een speelbord kunt plakken maar zij plakt ze op de verwarming, echt een ideaal GROOT speelbord en ze is er weg van! Het stimuleert de fantasie. Die van Winnie de Pooh is een aanrader, kost nog geen 10 euro.

Ben benieuwd naar jullie creativiteit,
Groetjes Esther
 
Hoi Esther,

Wij hebben kleinduimpjes. Dat zijn zeer kindvriendelijke krijtjes en kan je zo overal afwassen. Ik heb over het tafeltje dan een heel groot papier geplakt! (rol papier van de ikea) En dan kan hij gewoon over zijn hele tafel kleuren. Kindjes kunnen op die leeftijd nog geen onderscheid maken tussen tafel en papier! Je kan ook vingerverven. Die je een kliederschort aan! Alleen even oppassen dat het niet in de mond gaat! En je moet er echt naast gaan zitten en begeleiden hoor! Anders wordt het een knoeiboel!

Veel kleurplezier!

Groetjes Liff
 
Wij hebben voor het kleuren de op 40 graden uitwasbare stiften van de Hema. Uit ervaring weet ik ook al dat het met een dreft sopje ook van de vloer, uit de bank en van een glazen tafel af te halen is hahahahaha......... Ook plakken we hier veel stickertjes....

Hier is vliegtuigjes vouwen een graag geziene bezigheid. Mama gooien en de kleine erachteraan rennen. Of bellen blazen, maar dat doen we alleen als we daarna gaan dweilen of buiten natuurlijk...
 
Kleuren doet m´n dochtertje met potloodjes of wasco-krijtjes. En ze weet prima het verschil tussen tafel en papier hoor.

Dat van die stickertjes vind ik een leuk idee, moet ik ook maar eens naar op zoek gaan.

Voor haar 2e verjaardag over een maand, ga ik stoepkrijt en play-doh klei vragen. En ook de bellenblaas krijgt ze voor haar verjaardag.

Vingerverf durf ik nog niet aan :).
 
Wat een leuke tips! bedankt moeders ...

Alleen die klei? Als je niet oppast stoppen ze dat toch in het mondje? ik zag ook dat dit voor kindjes vanaf 3 jaar is. Nou zegt dat ook niet altijd alles.
 
Als het goed is is de klei van play-doh expres heel vies zoutig gemaakt, zodat kinderen het niet opeten. Bij mijn zoontje op het kinderdagverblijf kleien ze ook wel eens met deze klei. En dat gaat altijd goed (zeggen ze! hahaha)
 
Terug
Bovenaan