Tips doorlopend voorleesverhaal?

Hallo,

Ik ben op zoek naar dikkere boeken om voor te lezen aan mijn dochter van 4,5 jaar met een soort doorlopend verhaal. Iemand tips?

We hebben net ‘Pluk van de Petteflat’ uit en dat was ontzettend leuk voor ons allebei. Elke avond een nieuw verhaaltje, elke avond uitkijken naar hoe het morgen verder gaat. Voor mij als lezer ook zo veel leuker dan voor de 20e keer hetzelfde prentenboekje. Maar ik kan moeilijk vergelijkbare boeken vinden… dus alle tips zijn welkom!
 
Er is een vervolg op Pluk van de Petteflet, Pluk redt de dieren. Die lezen wij beide ook veel! En Otje!
 
Wij hadden vroeger 365 verhaaltjes voor het slapen gaan. Dit heeft geen doorlopend verhaal maar wel 365 kleintjes. En een jaar later zijn ze het wel weer vergeten dus kun je gewoon opnieuw beginnen. Volgens mij zijn daar nu ook heel veel varianten op.
 
Je hebt inderdaad van Carry Slee de serie over Iris en Michiel. Dik boek heet volgens mij Lekker weertje Koekepeertje. Nog niet in begonnen met onze 4 jarige, maar ik herinner het me nog van vroeger!
Vivian den Hollander heeft ook een hele serie geschreven over Lisa en Jimmy, die vallen hier ook erg in de smaak. Zijn geen hele dikke boeken, maar wel langere verhalen voor meerdere avonden. En elk boek daarvan weer over dezelfde kinderen.
 
Terug
Bovenaan