TIPS DOORSLAPEN!!!!!!!!! 7 MAANDEN

Ha andere moeders,

mijn zoontje is bijna 7 maanden en slaapt nog echt niet door. vanalles geprobeerd. dikke fles pap met nutrix en liga
nachtvoeding 1 uur    
                                      half 4
                                       7 uur
 nacht= borstvoeding
half 9 naar bed.
10 uur  klein beetje fruit (vind het niet lekker, ja warm gaat iets beter)
half  12 fles 90ml+3 schep naar bed
half 2 weer 90 ml+3 schephalf 4 naar bed
 5 uur groente 6 uur fles  90+3 schep
naar bed rond half-10 uur wordt zelf wakker 210+ 7 schep+2 schep nutrix+1 liga
en dan is hij er rond 1 uur alweer.

wie kan mij helpen ik heb nl 5 kinderen en wil overdag ook nog fit zijn.

groetjes
 
Ha, moeder van 5! Hier moeder van 4! Ik begrijp je wens erg goed, maar toch is het beste "advies" dat ik je kan geven: geef je gewoon over aan het ritme van je kind, kijk niet op de klok, laat alle ideeën los van een baby die moet doorslapen.....
Klinkt makkelijk, maar echt, het helpt zo als je je niet meer druk maakt.

Leah kwam tot een jaar meerdere keren per nacht. Ik heb me er gewoon aan overgegeven, soms wel tot 4-5x per nacht toe. Echt niet makkelijk, maar op de 1 of andere manier kon ik me overdag makkelijk staande houden! Juist vanwege het meegaan in het ritme van haar..... En jawel hoor, rond 13 maanden is eindelijk het doorslapen hier doorgedrongen. Heerlijk, maar ik ben ook blij dat Leah het zelf heeft aangegeven!

Sterkte met je nachtjes, welterusten!!

Nog even 1 vraagje: wordt jouw kindje echt wakker van de honger, of is het meer mamahonger??

Weet je, je kunt het je nu misschien niet voorstellen, maar er is een tijd geweest dat ik zo intens kon genieten van onze gezamenlijke nachtmomenten. Overdag ben je altijd met een heel span en de nacht was dan voor ons. Heerlijk, zo'n klein, warm hummeltje bij je in de buurt!!
 
aan hanna35

je vroeg of hij van de honger wakker wordt, nou hij drinkt veel beter en meer dan overdag, hij krijgt dus overdag de fles en ''s nachts dus de borst, het lijkt wel of hij de schade in moet halen. de andere kinderen heb ik ruim een jaar borst geven zonder nachtvoedingen ik had dit ook graag gedaan, maar je moet ook aan jezelf denken. ik ben overdag duizelig, geen zin, en ik was echt een avondmens nu na 8 uur als alles op bed ligt is mijn vut wel op.

groetjes
ps ik heb een jong gezin de oudste is bijna 8. ik weet niet of dat bij jou ook zo is maar met jonge kinderen ben je toch de hele dag bezig er zitten er 3 op school dus dat is ook wel lekker
 
quote: moeder van 5 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-05-2009 14:38:52'));

Ha andere moeders,

mijn zoontje is bijna 7 maanden en slaapt nog echt niet door. vanalles geprobeerd. dikke fles pap met nutrix en liga
nachtvoeding 1 uur    
                                      half 4
                                       7 uur
 nacht= borstvoeding
half 9 naar bed.
10 uur  klein beetje fruit (vind het niet lekker, ja warm gaat iets beter)
half  12 fles 90ml+3 schep naar bed
half 2 weer 90 ml+3 schephalf 4 naar bed
 5 uur groente 6 uur fles  90+3 schep
naar bed rond half-10 uur wordt zelf wakker 210+ 7 schep+2 schep nutrix+1 liga
en dan is hij er rond 1 uur alweer.

wie kan mij helpen ik heb nl 5 kinderen en wil overdag ook nog fit zijn.

groetjes




Hoi moeder van 5,

Kan het zijn dat je kleine overdag te weinig krijgt?! Mij lijken de flessen namelijk wat klein(of krijgt hij nog brood tussen de middag) En dan 's avonds ineens een volle papfles. Het kan ook zijn dat hij daar last van heeft, omdat z'n lijfje dan ineens keihard moet werken om zo'n grote voedinge te verwerken. Waarom probeer je het schema niet aan te passen en de papfles bijv. 's morgens(rond 7 uur)  te geven. Dan tussen de middag een boterham met een  grotere fles(afhankelijk van wat hij op kan natuurlijk) en  voor het slapen gaan nog een gewone fles melk. De rest van het schema natuurlijk wel gewoon hetzelfde:)
Als hij dan 's nachts komt gewoon bv geven, maar steeds een beetje minder. Als je maar weet dat hij overdag genoeg binnenkrijgt, hoef je je ook niet schuldig te voelen dat je 's nachts minder gaat geven.

Schematisch zou het er dan zo uitzien:
7.00 papfles(180+6)
slapen
10.00 fruit
11.30 brood en fles melk(150+5)
slapen
tussendoor  kleine fles met evt liga ofzo
slapen
17.00 groente met kleine fles als toetje of een ander toetje
19.00 grote fles(180+6)
slapen
's nachts bv en dat langzaamaan afbouwen door steeds korter te voeden.
Misschien ook overdag niet te lang en teveel slapen. Ik zat met Daniel rond die tijd op 'smorgens 1 uurtje, tussen de middag 2 uurtjes en eind vd middag uurtje. Daniel kreeg overigens om 18 uur groente en om 20 uur een laatste voeding.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt,

groetjes, Yvette
 
Wij hadden met 7 maanden ook een heel ander schema, heb het idee dat je kindje erg kleine flessen krijgt iedere keer.
Ons schema:
07.00 uur: fles 180cc + 6 schepjes
10.00 uur: fruit
12.00 uur: 2 boterhammen zonder korstjes en meestal nog 100cc melk 90cc + 3 schepjes
16.00 uur: groente/warme maaltijd.
om 19.00/19.30 kreeg hij nog een papfles van 180 cc + 6 schepjes en bambix pap.

Hij slaapt de hele nacht van 19.30 tot meestal 07.00 nu is hij 9 maanden en slaapt zelfs tot 09.00 uur.Heerlijk dus.

Succes ermee
 
hallo,

alvast bedankt voor jullie reacties maar jullie vinden het weinig als ik het op tel zit ik op 480 ml zonder voeding dus dat is meer dan dat ik van jullie lees en dan nog 3 waarvan 2 complete nachtvoedingen. en hoe krijg je er meer in als hij niet meer tegelijk drinkt er zitten ook ipv 90 wel eens 120 ml bij.

maar nogmaals bedankt voor jullie reacties-tips wie weet is het gauw voorbij die nachten.
het gaat soms redelijk goed 3 nachten om   5uur maar dan zo weer 2 weken 3x.

je denkt het bij de 5e wel teweten maar elk kind is anders

groetjes
 
Het is volgens mij ook niet dat ze te weinig drinken krijgt.
Maar als je de flessen voller geeft dan zit er meer tijd tussen de flessen.
Bij jou maar 3 uur zag ik en tussen tim zijn flessen zit de hele ochtend en de hele avond. Dus minder flessen, maar wel dezelfde voeding.
Als ze overdag voldoende krijgen en dus 's avonds lekker vol zitten en een voldaan gevoel hebben dan kunnen ze de hele nacht lekker doorslapen.
Natuurlijk is elk kind anders en moet je daar natuurlijk naar kijken, maar ik heb het gevoel als je kindje elke keer zo weinig krijgt, ja dan heeft het na een paar uur al weer honger.
Hoop dat je er uit komt en dat je snel de nachten weer lekker kunt gaan slapen!!
 
Hoi moeder van 5,
Hier een moeder van 4 en ik moet zeggen dat ik het eens ben met Hannah. Elk kindje is weer anders en heeft een eigen ritme. Dat ritme is inderdaad niet altijd ons ritme, maar mijn ervaring is dat het het makkelijkste werkt om je kind te volgen, je over te geven.
Wat ik wel denk, ik heb zelf geen bv gegeven, maar ik denk dat baby's dat wel heeeel fijn vinden. En misschien is het daarom logisch dat je kindje elke keer dat het s'nachts wakker wordt direct naar de borst verlangt. Of zeg ik nu iets heel geks? Het is in ieder geval zo dat alle kindjes zo en zo s'nachts meerdere keren wakker worden (doe ik zelf ook), maar ze moeten leren zich dan om te draaien en verder te slapen. Weet overigens niet hoe ze dat leren hoor, maar feit is dat het ene kindje het automatisch doet en het andere kind niet.
Nouja, hoop dat je iets aan mijn reactie hebt, heb het gevoel dat ik een beetje zit te zwammen maargoed.
Ivy
 
Terug
Bovenaan