TIPS DOORSLAPEN!!!!!!!!! 7 MAANDEN

A

Anoniem

Guest
Ha andere moeders,

mijn zoontje is bijna 7 maanden en slaapt nog echt niet door. vanalles geprobeerd. dikke fles pap met nutrix en liga
nachtvoeding 1 uur    
                                      half 4
                                       7 uur
 nacht= borstvoeding
half 9 naar bed.
10 uur  klein beetje fruit (vind het niet lekker, ja warm gaat iets beter)
half  12 fles 90ml+3 schep naar bed
half 2 weer 90 ml+3 schephalf 4 naar bed
 5 uur groente 6 uur fles  90+3 schep
naar bed rond half-10 uur wordt zelf wakker 210+ 7 schep+2 schep nutrix+1 liga
en dan is hij er rond 1 uur alweer.

wie kan mij helpen ik heb nl 5 kinderen en wil overdag ook nog fit zijn.

groetjes

Hallo

ik snap dat je het verveldend vindt.
Dit is het schema van onze Mika (8mnd)

rond 8 uur  : papfles 200
rond 10 uur fruithap + flesje roosvice
dan ongeveer 1 uurtje slapen. niet langer!

rond 12 uur boterham + 140 fles
rond half 2 : ongeveer 1.5 uurtje slapen (meestal ook niet langer)

Na het middagslaapje : flesje roosvice + liga
rond 5 uur: Warme maaltijd hap + 160 fles

meestal gelijk na het eten nog even slapen.

Rond 8 uur weer een papfles van 200  en dan rond 9 uur nog een rijstewafeltje.
Uiterlijk half 10 in bed.

Soms komt ze snachts, speentje in de mond en ze slaapt weer tot de volgende morgen.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar misschien kan het wat veranderen.

groetjes Connie

mijn zoontje jay van bijna 8m sliep eerst altijd bij ons op de kamer, maar nu hij in zn eigen kamertje is verhuist gaat het doorslapen prima, dus misschien heeft het niks met eten te maken maar de manier hoe zn bedje staat ofzo of komt er te veel licht in de kamer.. het kan aan aan zoveel dingen liggen.

om ons eet schema is als volg:

7uur  220 flesvoeding + een stuk fruit

12uur   2 boterhametjes en daarna met een flesje van 220 naar bedje

dan is hij zo rond  4 uur wakker dan krijgt hij vaak een ligakoek met een beetje water of sap

dan om 5 uur warm eten gewoon met ons mee (potjes wilt hij niet) met wat sap of water.

tussen door vaak een een stuk fruit of een koekje

dan naar bed met weer een flesje van 220

Bastiaan wilde eerst ook niet doorslapen, terwijl hij genoeg voeding
kreeg. Het had inderdaad met zoals bij Jay te maken met zijn bedje bij
ons op de kamer. Toen hij op zijn eigen kamer sliep ging het ineens
veel beter. Ook zijn we gewoon gestopt met het te voeden 's nachts, was
wel even een paar nachten wat huilen. Het is vaak ook een kwestie van
gewenning om 's nachts wakker te worden.

bastiaans schema:

7 uur: 200ml nutrilon

9 uur: fruit + sap

11.30: 200ml nutrilon

15 uur: yoghurt met fruit

18 uur: warm eten

20 uur naar bed, om half 10 krijgt hij nog 200ml nutrilon "goede nacht"

Succes, Nienke

Eva slaapt al maanden door, ik heb dan ook niet echt tips voor je.
Wel kan ik je vertellen wat ons schema is:

Wakker rondt half 8/m 8 uur.
Papbord of fles van 150ml, met 5 schepjes en 2 ruime eetlepels brinta.
Rond 9 uur fruithap, half potje van 8+.
Rond 10 uur naar bed, slaapt ongeveer anderhalf uur.
Tussen half 1 en 1 uur 1 sneetje bruin brood met magarine en smeerkaas of appelstroop en een flesje van 150ml met 5 schepjes.
Tussen 2 en half 3 weer een half potje fruit.
Tussen half 3 en 3 uur naar bed, slaapt ongeveer een anderhalf uur, soms een uurtje.
Tussen half 5 en 5 uur warme hap, potje van 8+, gaat volledig op en een danoontje start!
Rond 7 uur papfles met 180ml, 6 schepjes en 2 eetlepels brinta.
Om half 8 gaat Eva in bad, elke dag, en daarna gelijk naar bed waar ze bijna altijd gelijk in slaap valt tot de volgende ochtend.

Op zich hebben ze vanaf 6 maanden geen nachtvoeding meer nodig om genoeg te groeien. Wij zijn vanaf 6 maanden de flesjes in de nacht gaan verdunnen met water, zodat ze overdag beter gaan drinken en s ' nachts er aan wennen niet meer te eten. Maar als je je borstvoeding op gang wilt houden zijn de nachtvoedingen weer belangrijk voor je productie! Als ze nu wakker worden geven ze een slokje water en redden ze het van 7 uur s' avonds tot 6 uur s' ochtends zonder melk. Het is vooral een gewoonte, begrijp ik, s' nachts wakker worden. Maar ik moet zeggen dat een van mijn tweeling ook nog regelmatig wakker wordt maar hij heeft dan aan zijn speentje en een slok water genoeg.
Sterkte ermee!

Sinds David ongeveer een maand  in de lappenmand  is geweest (verkoudheid, tandjes, daarna dubbele oorontsteking) slaapt hij niet meer door.

Ik had hem getraind om door te slapen en sinds ik bijvoeding geef (6mnd) ging dat ook goed. Maar toen hij steeds niet lekker was at hij vaak en minder per voeding (at vaak om de 3 uur) en wilde dus weer 's nachts eten.

Nu is hij weer helemaal beter maar het doorslapen wil niet lukken. Hij eet om 22.30 de laatste BV en dan komt hij weer om 03.00 of 0400. Hij wil zijn speen niet meer sinds hij ziek is en dus heb ik niks om hem mee te troosten. Zijn kunffel helpt niet. Ik laat hem altijd in bed, aai hem of geef hem wat water in een flesje maar niks helpt!

Ik was dus deze week aan het proberen hem gewoon te laten huilen, en dat werkt in principe wel, want hij valt op een gegeven moment in slaap. Maar hij komt dan vaak toch weer om 05.00.

Vannacht zijn de buren op de muur gaan bonken dus laten huilen kan ook niet meer!! Ik snap het wel want hij heeft toen hij ziek was zoveel gekrijst 's nachts dat ze het waarschijnlijk zat zijn.....

Een deel van het probleem is volgens mij dat hij nog bij ons op de kamer slaapt. Wij hebben maar 1 slaapkamer dus ik kan daar niks aan veranderen. Echt balen!

Terug
Bovenaan