Tips eczeem

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje van 6,5 maand heeft heel erg veel last van eczeem op zijn wangetjes. Hij heeft al een hormoonzalf gebruikt wat wel helpt, alleen na die 2 weken komt het weer terug. Daarnaast heeft hij vaseline lanette en paraffine gebruikt. Ook die helpen niet. </p><p>Hebben jullie gouden tips? </p>

Mijn dochter had er ook altijd heel veel last van. Je moet die hormoonzalf gewoon af en toe blijven smeren en niet ineens stoppen. Ik bouwde het een beetje af. Eerst 2x per dag, toen 1x per dag, toen 1x per 2 dagen.. En de vaseline van de dokter smeerde ik sowieso altijd 1-2x per dag. Dat kan helemaal geen kwaad. 
Nu is mijn dochter 2 jaar, ze heeft geen eczeem meer maar nog wel snel een hele droge jeukerige huid. Die vaseline smeer ik nog steeds elke avond voor het slapen gaan. Doe ik dat 2 dagen niet, merk ik het meteen. 
Lekker blijven smeren dus! En niet meer dan 3x per week in bad. Ze groeien er vanzelf overheen, meestal dan...
Als je al zalf van de dokter hebt, helpt weinig anders meer..

[quote quote=10270909]Ik heb gehoord dat borstmelk kan helpen. Dus je eigen borstmelk als zalf gebruiken.[/quote]
Dat kan kloppen, alleen geef ik al ruim 3 maanden geen moedermelk meer. Dus helaas

[quote quote=10270917]Mijn dochter had er ook altijd heel veel last van. Je moet die hormoonzalf gewoon af en toe blijven smeren en niet ineens stoppen. Ik bouwde het een beetje af. Eerst 2x per dag, toen 1x per dag, toen 1x per 2 dagen.. En de vaseline van de dokter smeerde ik sowieso altijd 1-2x per dag. Dat kan helemaal geen kwaad. Nu is mijn dochter 2 jaar, ze heeft geen eczeem meer maar nog wel snel een hele droge jeukerige huid. Die vaseline smeer ik nog steeds elke avond voor het slapen gaan. Doe ik dat 2 dagen niet, merk ik het meteen. Lekker blijven smeren dus! En niet meer dan 3x per week in bad. Ze groeien er vanzelf overheen, meestal dan… Als je al zalf van de dokter hebt, helpt weinig anders meer..[/quote]

Dat afbouwen is mij in eerste instantie niet verteld. Nu heb ik net de kinderarts gesproken en die zegt hetzelfde over het afbouwen. We gaan het proberen. Hij kan er zelf ook niet vanaf blijven en soms bloed het ook door het krabben. 

Hoi,
Idd afbouwen met de zalf en niet ineens stoppen.
Lanette creme mocht ik niet meer gebruiken omdat daar ook allerlei toevoegingen in zaten. Ik heb standaard vaseline cetomacrogol in huis.
Dit smeerde ik toen het eczeem heel actief was wel 10 keer per dag op haar wangen.
Inmiddels is dit gelukkig niet meer nodig en smeer ik het sochtends en savonds want haar huid is nog wel heel droog.
Ze ging maar 1/2 keer per week in bad en gebruikte innoli badolie. Nu heeft ze het wel over heel haar lichaam, vandaar zo weinig in bad. Verder de smetplekken met een washandje schoonmaken.

Alle kleding, slaapzakken, dekens etc alleen maar van 100% katoen en geen andere toevoegingen. Dit ademt allemaal niet en dat is echt nodig bij een eczeem huid.

Smeer de hydrocortison niet te veel en dik, zal je vast wel gehoord hebben maar dit is zo enorm slecht voor de huid. Wij hebben het ook gebruikt hoor maar goed afbouwen en echt heel dun smeren. Na het smeren mega dik de vaseline cetomacrogol erop zodat het niet uitdroogt. Deze krijg je ook vergoed als je m door de ha laat aanvragen.

Ik kreeg pas als tip van iemand dermalex. Op internet te verkrijgen. Ik ken het product nog niet dus kan er verder niet veel over vertellen. 

Hier hetzelfde probleem. Twee weken geleden naar de Osteopaat geweest (voor iets anders) en hij raadde omega 3 druppeltjes aan. Sinds we dit gebruiken is het enorm verbeterd! 

Terug
Bovenaan