Tips eerste prik?

hallo,

morgen krijgt mijn zoontje zijn eerste prikken. Hebben jullie tips om de eventuele pijn/zwelling wat te verzachten? En hoe reageerden jullie kindjes op de prikken? Waren ze er ziek van, hangerig of hadden ze er geen last van?

Groetjes,
Marieke
 
Hallo Marieke,

Spannend, die eerste prikken...
Toen onze zoon ze kreeg (hij is inmiddels 21 mnd) heb ik na de prik regelmatig het plekje gemasseerd om "het weg te wrijven". Je kan ook lekker gaan "fietsen met de beentjes". Na de eerste prik heeft hij iets langer geslapen dan normaal. Ik heb hem vóór de eerste prik thuis nog even getemperatuurd om te kijken hoe zijn temp zou reageren. Maar deze bleef redelijk stabiel.
Sterkte met het eerste prikje!

Groetjes Marieke
 
hoi,

mijn 2 kinderen hebben nooit last gehad van de prik.
ik vond het ook niet erg al ze hem kregen waren ze lekker rustig de volgende dag.
ik heb even goed rustige kinderen.
alleen hadden ze een beetje last van een stijf pootje.
en huilen tijdens de prik deden ze ook niet.

veel sterkte met de prik meestal heb je er als ouder meer last van dan het kind zelf.
 
Hoi,

Ik smeer altijd gelijk in met arnica of srl gelei, lekker inmasseren en paar dagen ervoor en erna doorgaan met Tujababy van VSM voor onrust. (onze dochter is altijd een paar dagen haar (slaap)ritme kwijt.
 
Hoi

Mijn dochter is nu 13 maanden en heeft bij alle prikken die ze heeft gekregen eigenlijk nooit echt last er van gehad.
Je kan het gewoon ook even aankijken hoe het gaat en voor de zekerheid kinderparacetamol kopen.

Groetjes Joyce

 
Ik heb een tip van mijn oma, uit Grootmoeders tijd dus, hihi, de prikplek gelijk na de prik koelen met koude melk, dat haalt de brand uit het beentje, zegt men in vroeger tijden.
Ik heb het bij mijn meiskes ook gedaan en toeval of niet, die hebben nergens last van gehad.
Dus wie weet werkt het wel echt!
Groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan