Tips eigen hapjes bewaren bakjes

Hoi!

Mijn zoontje is bijna 6mnd en ik wil graag ook zelf hapjes maken. Wie heeft er een tip voor bakjes waarin je dit kan beware n? Zowel vriezer als magnetron bestendig? Iemand de gouden tip?

Thanks!

Ik vries de hapjes in in een grote siliconen mal. De hapjes zijn dan ongeveer 50 gram. Als ze bevroren zijn druk ik ze uit en doe ik ze in een grote bpa vrije diepvries doos. Makkelijk want zo kan ik elke avond 1 of 2 hapjes pakken voor de volgende dag. Die zet ik dan in kleine nuby bakjes, zodat ik ze makkelijk kan bewaren tijdens t ontdooien in de koelkast en daarin ook au bain Marie kan opwarmen. Ik geef het hapje dan dus ook uit dat bakje.

Succes!

Ik heb allemaal verschillende groentes gepureerd en in ijsblokjes ingevroren. Die van silicone zijn makkelijk om er daarna uit te halen. Als het eenmaal bevroren is doe ik het in een diepvrieszakje dat scheelt meer ruimte in de diepvries dan bakjes en doosjes vind ik. Ik heb maar weinig plek, vandaar.
In de ochtend pak ik dan enkele ijsblokjes groentes om te ontdooien, en ik kan elke dag verschillende bij elkaar mixen.
Dit doe ik dan in de papbakjes van de hema, die hebben een deksel en kunnen geloof ik gewoon in de magnetron.
Verder doe ik er vers rijstebloem pap of granen of minipasta of aardappel bij etc.

Die ijsblokjesvormen werkten hier alleen maar in het begin van de eerste hapjes. Ze gaan na een tijdje toch meer eten. Ook met koolhydraten en eiwitten erbij.
Wij hebben na een tijdje gewoon de nubybakjes gebruikt. Niet duur. BPA vrij en vriezer/magnetron bestendig. 

Wij gebruiken bakjes van Philips Avent. We hebben nooit ijsblokjesvormpjes gebruikt omdat onze beide kinderen al bijna direct vrij grote porties aten ?
https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-avent-scf618-10-bewaarbekers-voor-babyvoeding-180-ml-10-stuks/9200000031296636/
Deze hebben wij in 2 verschillende maten. 

Hier vriezen we het gewoon in in plastic zakjes. In de ochtend een zakje uit de vriezer halen, even in een bakje buiten de koeling ontdooien en dan uit het zakje halen. Werkt ook prima

Terug
Bovenaan