Tips fiets

<p>Ik wil graag een elektrische fiets aanschaffen waar zowel voor als achter een stoeltje op kan. Heeft er iemand tips qua fiets of tips op dingen waar ik op moet letten? Bij onze lokale fietswinkel hebben ze maar 1 merk en 2 varianten van moederfiets dus weinig keus.</p>
 
Ik heb een transporter bronx van Freebike. Hele fijne fiets en niet onnodig duur (al is het nog steeds een kostenpost ?). Met gemak stoel voor en achter!
 
Bakfiets!!

T is nogal een gevaarte, dus je moet wel een schuur hebben waar je m in kwijt kan. Maar ik heb 2 dochters (3 jaar en 18 maanden) en de bakfiets gebruiken we dagelijks. We hebben m sinds de jongste 2 maanden oud was. De maxi cosi kan erin, dus je kunt met een baby al fietsen. Ideaal!

We hebben de vogue supreme. Er kunnen 4 kids in, een berg boodschappen en de buggy etc.. t is zooooo ideaal. In de winter zitten ze droog en en uit de wind door de huif. In de zomer kan de huif eraf. In de bakfiets is een feestje voor de kinderen en het fietst super veilig en stabiel. Veeeeel stabieler en veiliger dan ik de kinderen een keer meeneem op een gewone fiets.

De bakfiets id echt onze beste aankoop ooit geweest. We hebben nu zelfs nog maar 1 auto omdat we de bakfiets zo makkelijk pakken. Ik raad het iedereen aan. Ja, hij is duur.. maar elke cent waard en een gewone electrische fiets is bijna net zo duur. En van de bakfiets heb je veel meer gemak. Ik kan niet meer zonder!
 
Ik weet dat er hier in de buurt veel fietsenmakers zijn die de ‘tweedekeus-merken’ liever niet repareren, omdat het een soort never ending story is. Het verhaal van goedkoop is duurkoop, als je vaak dingen moeten laten maken/vervangen. Vanuit dat oogpunt zou ik gaan voor een wat groter/bekender merk met kwaliteit, zoals Cortina, Gzelle, Batavia etc.
 
Hey Zeeuwsmeisje, 
een vraagje; maak je ook wat langere tochten (zeg iets vanaf 20km) met de bakfiets? Of is het gebruik meestal voor boodschapjes en een klein toertje? Indien je ook verdere afstanden maakt; hoe is het comfort? Want ik denk dan, je neemt stiekem best wat gewicht mee (kindjes, zwaardere fiets).. 
 
Ik heb de cortina e-common family. Heel blij mee. Stevige fiets. Enige nadeel hiervan is dat er geen vering in de voorvork zit. Zou je wel verwachten voor als er kindjes voorop zitten.
 
Terug
Bovenaan