tips flesweigeraar

A

Anoniem

Guest
Het onderwerp zegt het al. Thijs is een echte flesweigeraar, we hebben van alles al geprobeert van tommee tippee fles( en vele andere spenen en flessen) tot laten voeden door een voor hem vreemde niets helpt. Mijn man oefent al weken elke avond met hem, maar hij vertikt het. Heeft iemand hier de gouden tip?

Groetjes Bloemetje79

Hallo Bloemetje 79,

Of ik echt een tip voor je heb weet ik niet, zit namelijk precies in hetzelfde schuitje als jij. Mijn dochter (15 mei) weigerd ook de fles. Ook hier ook al vele verschillende soorten spenen geprobeerd, mama geven, papa geven, borstvoeding in de fles, kunstvoeding in de fles enz. enz. Niks lijkt te helpen.Het CB stuurde me door naar een logopedist (ze dachten dat er iets niet goed was met de mond motoriek) Ik vond dit eigenlijk onzien ik was en ben er nl van overtuigd dat het een kwestie van niet willen is en niet van niet kunnen :) Toch ben ik wel blij dat ik geweest ben. Ik ben nu met mijn dochter begonnen met pap geven (de nutrix) aangezien ze 4 maanden is mocht dit al (dit geeft gelukkig geen kans op allergie ontwikkeling zoals met ander bijvoeding soms wel het geval is)
Fenna vind het helemaal geweldig, ze vind het afhappen van een lepeltje wel wat moeilijk, maar dat leert ze wel. Het voordeel is dat als ze bv 60 cc pap hebben gehad je dit dus ook kan zien als 60 cc voeding/vocht. Ik geef het nu nog tussen de voedingen in om te leren. Als ik naar mijn werk ben dan krijgt ze het wel als voeding,maar dan ws meerder keren kleine beetjes tot mama weer thuis is en borstvoeding kan geven.

Ik weet niet of je het iets vind, maar het zou een optie kunnen zijn. Wat de logopediste me ook nog vertelde is dat sommige flesweigeraars opeens de fles wel drinken als ze eenmaal pap via een lepeltje eten........Fenna is er dus ook zo een. Ze heeft gisteren voor eht eerst 20 c uit de fles gedronken. Ik helemaal trots en zij keek me aan van wat ik er nou", wat doe je gek":) :)

Dan tot slot nog wel een tip: trek je niks aan van alle suggesties en veelal goedbedoelde adviezen als ja maar je mag het ook niet zus, of zo doen..... die fles is ook helemaal niet goed enz enz. Ik kreeg laatst een vriend lang en die had wel even de oplossing want zijn fles ja die was het helemaal (dr brown), ik heb hem fenna gegeven en gezegt hier geef jij haar maar eten. ha ha na nog geen minuut kwam hij de kamer alweer ingelopen met een rood hoofd van de opwinding met de woorden, ze wil echt niet he?

Moest er wel hard om lachen hoor wat dacht je dat ik alles uit mijn duim zit te zuigen?

In ieder geval succes en hopelijk neemt hij de fles wel binnenkort.
groetjes Mireille

Terug
Bovenaan