tips gevraagd; bijna elke ochtend nat wakker

Mijn dochtertje van bijna 1 word de laatste weken steeds vaker 's morgens nat wakker.
Ik heb al andere merken luiers geprobeerd (kruidvat, etos, huggies, pampers) maar het helpt niet. pampers waren de enige die het eerst nog wel hielden, maar nu ook niet meer. Een maat groter helpt ook niet, want die is weer te groot aan de zijkant.
Ze slaapt graag op haar buik, dus daar komt het ook door.
Eerst was het alleen haar romper die een beetje nat was, maar de laatste tijd ook haar pyama, slaapzak en bed, dus ik was me suf en heb al extra slaapzakken en pyama's gekocht.
Het enige wat ze in de drogist konden adviseren was een maandverband erin voor extra absorptie, maar ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem??

Iemand tips...

Bianca

Nee hoor Bianca je bent zéker niet de enige (helaas)
Maar check even het Najaar 2007 forum daar loopt al een topic. (mijn zoontje plast heel veel heet ie geloof ik)
Bij ons helpt een maatje groter van Pampers nu wel (met de plakkers over elkaar goed aansnoeren)  Maar moet er  wel bijzeggen dat hij daarna een weekje ziekjes is geweest en nu véél minder drinkt dan daarvoor.  Dus  wie weet is het voor  ons  tijdelijke luxe...hoop  het niet haha!

Wie weet staat daar nog bruikbare info voor je in!

Succes iig

Groetjes Saskia

hallo,

bij ons hielp het gelukkig wel met een maatje groter!! Maar een vriendin van mij heeft bij de hema van die "plastic" onderbroekjes gekocht zo had ze 's ochtends in ieder geval niet meer de romper, pyama en slaapzak nat..... misschien een ideetje!

groetjes kim

Hoi Bianca,

wij hebben hetzelfde probleem, net als veel andere ouders. Het is toch onvoorstelbaar, dat het in deze moderne tijd nog steeds zoeken is naar een luier, waarmee je kindje de nacht door kan komen... Er bestaat toch ook incontinentieverband voor volwassenen?
Onze zoon (15 1/2 mnd.) draagt nu luiers van de Aldi in maat 5 (dus eigenlijk een maatje groter, dan hij nodig zou moeten hebben) en wij verschonen hem nog eens wanneer wij naar bed gaan (rond een uur of 11). Dan gaat het redelijk goed.
Wij kregen ook de tip van het luierbroekje over de luier heen (gaat dat niet heel erg broeien?). En de + luiers van Pampers schijnen extra absorbtiekracht te hebben...

Mocht jij de oplossing vinden: wij zijn erg benieuwd!

Groetjes, Marijon

Onze oudste zoon van 3 heeft dit ook en ik doe inderdaad al heel lang een luierbroekje over zijn luier aan (en dan  bij het broekje  het 'plakkertje' aan de achterkant). Als ze ook luierbroekjes  je babies' hebben, zou ik dit doen. Dit was het enige wat helpt, van Pampers allebei de luiers. Het broekje wordt niet nat, (zorgt dat de luier strakker zit, en daarom gebruik ik het broekje meestal 2 nachten achter elkaar, scheelt ook nog in de kosten!

Het is vaak een periode dat dit gebeurt, gaat vanzelf over. Ze plassen dan ineens veel meer.
Tot nu toe heeft mijn dochter van anderhalf dit nog niet gehad. Mijn zoontje toen wel, niks hielp. Na een paar maanden was het over.

Terug
Bovenaan