Tips gevraagd, geen slaapzak maar, wel onderkoeld!

Wij wilden slaapzak nog lekker even aanhouden bij Myrthe. Zij heeft een zeer tochtig en koud kamertje, dus hoe warmer hoe beter.
Myrthe zelf dacht daar dus anders over. Ze was al dagen aan het vechten als ik dr slaapzak aandeed en was net zo lang in bed aan het friemelen totdat ze m weer uit had. Ze wil het echt niet meer.
Dus ik dekbedje gekocht samen met haar en ze ligt er heerlijk onder.
Ook als we 's avonds gaan kijken ligt ze nog lekker ingepakt in dr bekbedje. En voelt ze goed warm aan.
Maar 's ochtends wordt ze huilend en helemaal verkleumd wakker. Blijkbaar gaat ze in haar slaap toch onder bekbedje uit en heeft ze niet de geest er weer onder te kruipen.
Gister heeft ze een uur naast me gelegen om weer op temperatuur te komen. Echt alles was koud, tot in haar nekje aan toe. Heerlijk hoor dat koude lijfje tegen mijn buik ;-)

We hebben dikkere pyama aangegeven, romper met lange mouwen, sokken. Vanmorgen was ze nog wel warm, want ze lag nog onder dekbed toen ze wakker was, dus is goed gegaan.
Toch vraag ik me af, wat doen jullie allemaal?
Misschien is er toch nog een tip waar ik nog niet aan gedacht hebt.
Slaapzak doen we niet meer, ze vind het echt niet leuk.

Liefs Irene

Hoi,

Hier nog gewoon een slaap zak wel met der its achter.
Verdere tips dekbed strak in stoppen ,of evt een gewone slaapzaak (camping) gebruiken.

Verder geen ideeen.

Groetjes

Nina ligt op een nieuw gebouwde zolderkamer. Daar zit nog geen kachel... We willen eerst deze winter afwachten en kijken hoe nodig het is, voorlopig is ze alleen op haar kamertje om te slapen. Nina ligt wel al een hele tijd onder een dekbedje, heerlijk vind ze dat! Ze krijgt van ons ook alleen maar pyama's met broek aan en dan eigenlijk ook nog standaard een maar te groot zodat het lekker lang is voor bv over de voetjes en handjes. Een enkele keer word ze wakker met ijsvoetjes, zo zielig vind ik dat inderdaad. We laten nu ook de sokken maar aan... En soms doet ze ze zelf weer uit, hahahha! Misschien een lekker kruikje aan het voeteneinde leggen?

Liefs, marieke

verdorrie. had een heel verhaal getypt, is hij weer niet aan gekomen. (en zo dom geweest om niet te kopieren, wat i knormaal wel doe :S)

wij hadden in t vorige huis geen cv. moesten het doen met 2 elektrische kachels.
snachts was het i nde winter gemiddeld 6 graden in mn huis. overdag mochten we blij zijn als we de 16 haalde.
heel koud dus.
gelukkig wilde nathalia wel haar slaapzakje aan, anders zou ik t ook niet meer weten. ze was nog zo jong toen.

jullie leggen toch alles uit aan myrthe?
is het geen idee om uit te leggen dat ze het anders heel koud krijgt, zonder slaapzakje.
en doe de slaapzak achterstevoren aan, dan kan ze hem niet open krijgen.
verder een lekker dekentje over haar heen leggen.

heb je cv?
laat hem dan de nacht op 16 graden staan. dan is het echt niet koud voor haar.
koude handjes en gezicht maakt niet uit. (goed voor de doorbloeding)
koude voetjes ben ik niet zo happig op. als voeten en rug koud zijn, is heel t lichaampje koud.
lekkere warme sokken aan doen, die hoog zitten zodat ze ze moeilijk zelf uit kan doen.
van die kniekousen zeg maar.
op de markt op blaak. 1 euro.
verder idd romper lange mouwen en pyama broek over t shirtje zodat haar rug niet bloot ligt.

vind de tip van ml ook heel goed.
bij bart smit heb je van die camping slaapzakken van princessen of k3 en cars. das toch ook al lastiger om eruit te klimmen, en ze kan hem niet van der af slaan/schoppen.

misschien niet de makkelijkste 9en goedkoopste manier) maar wel een idee om je muren te issoleren? en heb je behang of verf?
dik behang houd ook warmte vast in der kamertje.
waar komt de tocht vandaan? kan dat dicht gekit worden? voor t raam heb je van die tocht strips. ook een optie.
zet na haar middag slaapje de kachel hoog aan (niet te hoog want dan is het weer bloedheet en das heel slecht voor een kindje) en als ze gaat slapen zet je de kachel op 16 graden, zodat er toch wat warmte in haar kamer blijft.

nou, ik hoop je zo genoeg te hebben geholpen.
nogmaals, de laatste allinia is niet de goedkoopste manier, maar anders zit je volgend jaar winter weer met t zelfde probleem.

liefs, do

Hoi,

Ook ik doe de slaapzak tegenwoordig achterste voren aan, hij trok hem ook steeds uit, maar net als jou kindje blijft hij ook niet onder de dekens liggen en vind ik dat te koud, de eerste 2dagen was hij er wel behoorlijk kwaad om..hihi, maar nu gaat het goed!
Ze zijn nog te klein om zelf te bepalen hoe of wat en aangezien ik het te koud vind heeft hij dat maar te nemen!

Succes Gr MJ

Hoi Irene,
Minoux heeft ook een slaapzak aan. Overdag een dunne en 's avonds een dikke (van Prenatal). De mouwen hebbe we daar nu nog vanaf geritst omdat het nu nog te doen is zonder.
We hebben ook een dekbedje, maar daar wil ze echt niet onder. Om die reden trekken we haar 's avonds (naast de slaapzak), net als Myrthe, een romper met lange mouw en sokjes aan. En ze heeft een dikke pyama, van flanel met een kraagje. Die zijn net wat warmer. Als het echt kouder wordt, hoop ik toch ook wel dat ze onder het dekbed wil....

Maargoed...voor jou als tip: misschien helpt zo'n dikke pyama (met kraagje) een beetje.
En anders...heel gek misschien, maar een maillotje onder de pyama?
Succes.
Groetjes, Bianca

Hai Irene

Ik heb bij onze tweede een veiligheidspeld aan de rits gedaan en deze samen met de rits in de binnenkant van de slaapzak gedaan (rits dichtdoen op het allerlaatst stukje speld en lipje naar binnen doen en dichtdrukken.

Succes ermee

Liefs Frida

Laura slaapt in een slaapzak, dekentje gebruik in nooit want daar kruipt ze toch onderuit. Ze ligt nu in haar nieuwe kamer waar het een stukje kouder is, mevrouw heeft in haar slaapzak aan: romper met lange mouwen, de trui die ze overdag aanhad, een joggingbroek en sokken. Zo heeft ze het niet koud iig. Misschien een idee? Zelf durf ik nooit 's avonds naar haar toe omdat ze dan wakker wordt, maar als dat bij Myrthe gewoon kan kan je haar nog even toedekken voordat je zelf naar bed gaat.

Terug
Bovenaan